Bratislavský obchvat by sa mohol zapísať do dejín. Potrebná križovatka sa ale stáva realitou
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BRATISLAVA / Na Slovensku sme zvyknutí na všeličo. Aj na vybudovanie diaľničného obchvatu hlavného mesta bez pripojenia na diaľnicu. Veci sa však napokon pohli a potrebná križovatka sa stáva realitou. Dodávateľ stavby musí pritom prepojenie vybudovať za plnej prevádzky diaľnice D1.
Zabudnutú prípojku buduje poľský Budimex na základe tendra Národnej diaľničnej spoločnosti. To, že práce napredujú dokazuje aj to, že už v piatok sa na stavbu chystá minister dopravy. My sme mali možnosť prezrieť stavenisko ešte pred tým. A pri Triblavine sa naozaj robí na tom, aby sa táto informačná tabuľa pri zjazde z obchvatu stala realitou. Vybudovanie prepojenia sa bude diať za plnej premávky, preto sa na mieste aktuálne budujú kolektory, keďže stavba si vyžiada vybudovanie až osemnástich mostov.
"Súčasťou projektu je rozšírenie v dĺžke 3,6 kilometra a kompletná rekonštrukcia a rozšírenie vozovky diaľnice," uviedol poľský Budimex. Príbeh bratislavského obchvatu by sa mohol zapísať už do učebníc dejepisu.
Štát zobral chybu na seba
"Môžem len priznať, že Národná diaľničná sa oneskorila s odovzdaním tejto križovatky," povedal v roku 2020 bývalý minister dopravy SR. A kedy by sa vodiči mohli dostať z D1 na D4 a naopak? Zatiaľ nevieme. "Stavba je živý organizmus, no robíme všetko pre to, aby toto kľúčové spojenie pre Bratislavu a celý región bolo vodičom k dispozícii čo najskôr," vysvetlil zhotoviteľ.