Prvá etapa diaľničnej križovatky by mala byť čoskoro hotová. Chýba však kľúčový úsek
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BRATISLAVA / Prvá etapa problematickej diaľničnej križovatky D1 - D4 pri Bratislave by mala byť hotová do konca roka. Dobrá správa je, že po obchvatoch niektorých veľkých miest zrejme budú môcť jazdiť osobné autá bez diaľničných známok. Aj to priniesol kontrolný deň v rezorte dopravy.
"Ukončenie výstavby kompletného bratislavského obchvatu a rýchlostnej cesty po Dunajskú Stredu bude do roku 2020," povedal v minulosti bývalý štátny tajomník ministerstva dopravy Viktor Stromček.
Kontrolný deň ministerstva dopravy
Po diaľnici D4 autá jazdia napokon až od jesene 2021. Vinou štátu však chýba kľúčový úsek - križovatka so starou diaľnicou D1. Stavba tak vodičom zatiaľ neprináša plnohodnotný úžitok.
Absurdnosť tejto situácie možno prirovnať napríklad k tomu, ak si niekto objedná nový oblek - ušijú všetky diely, len neprišijú rukávy ku saku. Po mnohých komplikáciách sa zhotoviteľom križovatky stala poľská firma, ktorá už ukončila všetky výkopové práce."Tie najdôležitejšie dva fúzy, alebo privádzače, ktoré sú potrebné pre odťaženie Bratislavy, budú naozaj dokončené do konca tohto roku," povedal minister dopravy Jozef Ráž. Ten by mal čoskoro predložiť návrh, ktorý oslobodí osobné autá od diaľničných známok pri niektorých mestách.
Nové zdroje chce predseda vlády hľadať v Pekingu
Už to ocenilo KDH, ktoré pred časom Ráža práve v tejto téme oslovilo. "Bude sa to týkať celého obchvatu Bratislavy, Nitry, Žiliny, Popradu, Košíc a Prešova," povedal predseda vlády Robert Fico. "Je to aplikovateľné na mestá, ktoré majú minimálne dva zjazdy, aby to dávalo zmysel. Mesto Trenčín tam nebude, bohužiaľ, má len jeden zjazd," dodal Ráž.
"Našou úlohou je uľahčovať život ľuďom vo všetkých kútoch Slovenska," povedal František Majerský. Podľa predsedu vlády sú už všetky voľné peniaze, ktoré mal rezort dopravy k dispozícii buď vyčerpané, alebo zazmluvnené. A preto chce hľadať nové zdroje okrem iných aj v Pekingu, kam pôjde v júni. S Číňanmi chce hovoriť o železničnej modernizácii a o oprave cestných mostov. "Prvý projekt je Bratislava - Komárno PPP na druhú koľaj a druhý projekt, o ktorom sme už hovorili. Dali sme dohromady všetkých 500 mostov," dodal Fico.