Začiatok turistickej sezóny sprevádza optimizmus. Očakáva sa vysoká návštevnosť
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
SLOVENSKO / Letná turistická sezóna je oficiálne tu! Prvým júnovým týždňom sa pri náš cestovný ruch začturali zlaté mesiace.
Začala letná turistická sezóna
TV JOJ
TV JOJ
Z ministerstva prichádzajú optimistické vyhlásenia. Ak sa nič vážne nestane, tento rok by sa návštevnosť mohla vrátiť na úroveň spred čias kovidu. "Obavy nemáme, ale samozrejme, prírodu neviete zastaviť. Očakávame však, že počasie bude hrať s nami," ozrejmil Marek Harbuľák, štátny tajomník ministerstva cestovného ruchu a športu.
Číslami tradične kraľujú Vysoké Tatry. Cez víkend tam leto privítali aj oficiálne. Bez snehu sú lákadlom najmä pre turistiku, otvárajú ďalšiu cyklotrasu. Odporúčania ľudí však smerujú k nočnému životu. "Tu o 16:00 všetko skončí. Proste tu je mŕtvo. Idete do Poľska, do Maďarska, tam to žije," povedal turista v Tatranskej Lomnici.
Ostrý štart do teplých mesiacov má za sebou už aj Liptov. Ponúka kaštiele, kúrie, no i termálny prameň. "Voda je vynikajúca, akurát na osvieženie a ešte aj liečivá," priblížil turista v Liptovskom Jáne.
Chcú, aby turisti toho videli viac než len hlavné mesto
A čoraz viac sa domáci aj zahraniční turisti hrnú do hlavného mesta. A s tým sa spája aj jedna z priorít ministerstva - zachytiť tých, čo sem prídu na otočku, a ukázať im viac. "By sme im ponúkli aj okolie Bratislavy. Podunajsko je mimoriadne zaujímavé. Niektorí sú orientovaní na šport, je tu divá voda, môže sa splavovať rieka Dunaj, ale sú tu aj nádherné technické pamiatky na Dunaji," uviedla Ivana Magátová, generálna riaditeľka Slovakia Travel. "Ten potenciál v počte ľudí, návštevníkov, tu je, no ešte to tak nevieme dobre a efektívne manažovať a preniesť do prenocovania ako iné regióny," dodal Harbuľák.
V pláne je pomerne masívna digitalizácia. Ak by mali atrakcie väčší prehľad, dokázali by sa prispôsobiť službami aj cenou. "Vieme si predstaviť, že keď si niekto ráno privstane, bude odmenený lepšou cenou, naopak v tom peak-time obeda, keď tá cena bude vyššia, vytvorí vyšší potenciál pre tvorbu tržieb," doplnil Tomáš Ondrčka, generálny riaditeľ sekcie destinačného manažmentu cestovného ruchu
S tým má pomôcť projekt E-Visitor, vďaka ktorému by na ministerstve mohli zhromažďovať dáta v reálnom čase a podmienky v jednotlivých regiónoch by tak dokázali v priebehu roka pozmeniť.