Zatiahnuté
Bratislava
Klement
23.11.2024
Cestovný pas na poslednú chvíľu? Klientske centrá zažívajú nápor žiadostí
Zdielať na

Cestovný pas na poslednú chvíľu? Klientske centrá zažívajú nápor žiadostí

BRATISLAVA / Ak chcete mať istotu, že vycestujete na dovolenku, radšej si priplaťte. Vybavovanie dokladov na poslednú chvíľu sa nemusí vyplatiť. Klientske centrá v týchto týždňoch zažívajú obrovský nápor žiadostí. Problémom môže byť vydanie pasu do 30 dní.

Pani Andrea si pred dvoma mesiacmi išla do klientskeho centra vybaviť pas. Ten mala mať vydaný do 30 dní. "Po mesiaci som sa prišla spýtať, v akom je to štádiu a naozaj, sú predlžované lehoty aj o dva mesiace. Po dvoch týždňoch po nejakej urgencii mi to už konečne vybavili," opísala svoju skúsenosť Andrea, žiadateľka o vydanie cestovného pasu. 

Do 30 dní žiadal vydať cestovný pas aj náš kolega s manželkou. Dostali ho ale o 3 týždne neskôr. "V podstate dovolenku nám to obmedzilo jedine v tom, že sme si nevedeli objednať nejaký letecký zájazd, kde sme potrebovali zadať už číslo pasu, takže preto sme vlastne museli čakať," priblížil Pavol Janič, vedúci vydania Krimi.

​Klientske centrá po celom Slovensku evidujú od začiatku roka až doteraz viac ako 340-tisíc žiadostí o vydanie cestovného pasu. V porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka ide o takmer 100-percentný nárast.

Hlavným dôvodom bolo zvyšovanie správnych poplatkov, ku ktorým došlo 1. apríla. "Z toho dôvodu tie prvé tri mesiace si mnoho ľudí požiadalo o vydanie pasu, aj keď nemuselo. A to z toho dôvodu, aby ušetrili finančné prostriedky," vysvetlil Matej Neumann, hovorca Ministerstva vnútra SR.

Štandardná lehota na vydanie cestovného pasu je 30 dní. V prípade, že sa blíži koniec časovej lehoty a pas stále nemáte, rezort vnútra odporúča kontaktovať pracovisko, na ktorom ste svoju žiadosť podávali. Ak ani do 30 dní pas nedostanete, máte nárok na vrátenie peňazí. "V tomto prípade to funguje tak, že pri vydaní cestovného dokladu si pracovníci vezmú číslo účtu od občana a ten správny poplatok je vrátený na účet," priblížil Neumann.

Čo ale v prípade, že máte v cestovnej kancelárii zaplatenú dovolenku a potrebujete pas, ktorý ale stále nemáte? "No je to problém, pretože v takom prípade nie je možné stornovať zájazd bez storno poplatkov, pretože nedodanie pasov nie je nejakým spôsobom kryté ani poistením," vysvetlil Roman Berkes, prezident Slovenskej asociácie cestovných kancelárií a cestovných agentúr. Dovolenka by tak klientovi prepadla. Dobrou správou ale je, že do dnešného dňa sa vraj cestovným kanceláriám neozvali žiadni klienti, ktorí by zo spomínaného dôvodu museli zrušiť zájazd. 

Súvisiace články

Najčítanejšie správy