Jasno
21°
Bratislava
Oliver
7.7.2024
Vodič električky na brigádu? Dopravný podnik ponúka prácu pre študentov
Zdielať na

Vodič električky na brigádu? Dopravný podnik ponúka prácu pre študentov

BRATISLAVA / Lákalo vás niekedy riadiť električku, no máte inú prácu? Dopravný podnik hlavného mesta ponúka takúto možnosť všetkým záujemcom. Dokonca i študentom. Výhodou je, že brigáda nie je iba sezónna. Mladí si tak môžu privyrábať počas celého roka.

​Pri práci vodiča sa dá dobre zrelaxovať

​Splnil som si sen z detstva. Hovorí o riadení električky 24-ročný Peter, ktorý je inžinierom a aktuálne doktorandom na Strojníckej fakulte Slovenskej technickej univerzite. "Je to naozaj oddych, dokážem zrelaxovať, dosť ma nabíja mesto aj ľudia. Aj keď táto práca prináša aj množstvo krízových situácií či už s autami alebo chodcami, ale je to relax a dá sa pri tom vypnúť," povedal študent a vodič električky Peter Onderčo.

Doprava baví od malička aj 23-ročného študenta Olivera, ktorý šoféruje električky tri roky. "Viem si predstaviť, že aj po dokončení školy by som tu ostal, aj veľa vodičov to takto robí, aj študentov, čo skončili. Dá sa všetko dohodnúť a robiť aj na krátky pracovný čas," uviedol študent a vodič električky Oliver Duris. O prácu vodiča električky sa môže uchádzať každý kto má vodičský preukaz skupiny B. Ďalšou podmienkou je dovŕšenie veku dvadsiatich rokov.

Brigáda nie je iba sezónna záležitosť

Vodičské oprávnenie na riadenie dráhových vozidiel môže zaplatiť aj Dopravný podnik. Podmienkou ale je, aby ste z tejto práce neodišli do jedného roka po skončení kurzu, ktorý trvá tri mesiace. Druhou možnosťou je, že si vodičák na električku za 1080 eur zaplatíte sami. "Brigáda na pozícii vodiča električky u nás nie je iba taká sezónna záležitosť. My vodičov potrebujeme celý rok, čiže aj študentov, ktorí brigádujú u nás, využívame na tejto pozícii celý rok, najmä počas ranných špičiek," informoval hovorca Dopravného podniku Bratislava Jozef Vozár.

Študenti, ktorí brigádujú na električkách musia absolvovať rovnaký kompletný výcvik ako vodiči, ktorí pracujú na trvalý pracovný pomer. Zvládnuť musia najskôr psychotesty, následne šesťdesiat hodinovú teóriu o jednotlivých typoch električiek, s ktorými neskôr vyrazia do ulíc. "Naučíme sa správne pohybovať v koľajisku, ako nešliapať na koľaje, ako ich prechádzať, ako si všímať smery kam smerujú jednotlivé koľaje, ako fungujú výhybky, ako funguje trakčné vedenie a keď sú tieto veci pochopené, potom sa dostávame k jednotlivým typom vozidiel, ktoré si uchádzači osvojujú," oznámil inštruktor Dopravného podniku Bratislava Peter Pankrác.

Vodič musí vedieť opravovať poruchy

Následne sa začína sto hodinový zácvik, ktorý pozostáva z jázd na každej linke. Budúci vodiči električiek sa musia naučiť odstraňovať aj poruchy na vozidlách. "Či už sú to poruchy elektrického pohonu, poruchy mechanických bŕzd, nutnosť prepnúť vozidlo do núdzového režimu a snažiť sa odísť s električkou z trate, lebo základným problémom električkovej dopravy je nevytvárať zápchy a neurobiť takú závadu, pri ktorej električka zostane dlhodobo nepojazdná," dodal Pankrác.

Najčítanejšie správy