Jasno
Bratislava
Cecília
22.11.2024
Slováci opäť objavili čaro domácich potravín
Zdielať na

Slováci opäť objavili čaro domácich potravín

Záujem o slovenské výrobky rastie. Chýba im však dobré označenie. Tvrdí to Zväz obchodu a cestovného ruchu, ktorý hodnotil výsledky projektu Kvalita z našich regiónov. Vybrané produkty domácich producentov označovali logom kvality.

O takúto hydinu, mäso, mlieko či ovocie majú ľudia podľa výsledkov oveľa vyšší záujem. Ich predaj sa zvýšil až o 40 percent. Dôkaz toho, že u nás máme stále čo ponúknuť, môže byť aj úroda z Maduníc pri Piešťanoch.

Asi najkrajšie tam majú o tomto čase jablká. Pyšní sú však aj na cibuľu či domáce hrozno. Pravda je však taká, namiesto kvalitných slovenských produktov však často kupujeme tie lacnejšie a menej kvalitné z dovozu a tak sa naše peniaze kotúľajú do zahraničia.

Prísne kritériá

Zmeniť to chce projekt Kvalita z regiónov, ktorý už teraz prináša výsledky. Princíp projektu je jednoduchý. Ak je domáci produkt kvalitný, označia ho známkou. Jeho pilotná verzia sa osvedčila.

Projekt, ktorý zastrešuje výrobcov, dodávateľov,  obchodníkov ale aj štátnu správu  má pokračovať i v budúcom roku . Tí, ktorí budú chcieť používať logo kvality však budú musieť požiadať o takzvanú licenciu. Tú však dostanú iba po splnení prísnych kvalitatívnych požiadaviek.  

isifa

Zdielať na

Súvisiace články

Najčítanejšie správy