Slováci opäť objavili čaro domácich potravín
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
Záujem o slovenské výrobky rastie. Chýba im však dobré označenie. Tvrdí to Zväz obchodu a cestovného ruchu, ktorý hodnotil výsledky projektu Kvalita z našich regiónov. Vybrané produkty domácich producentov označovali logom kvality.
O takúto hydinu, mäso, mlieko či ovocie majú ľudia podľa výsledkov oveľa vyšší záujem. Ich predaj sa zvýšil až o 40 percent. Dôkaz toho, že u nás máme stále čo ponúknuť, môže byť aj úroda z Maduníc pri Piešťanoch.
Asi najkrajšie tam majú o tomto čase jablká. Pyšní sú však aj na cibuľu či domáce hrozno. Pravda je však taká, namiesto kvalitných slovenských produktov však často kupujeme tie lacnejšie a menej kvalitné z dovozu a tak sa naše peniaze kotúľajú do zahraničia.
Prísne kritériá
Zmeniť to chce projekt Kvalita z regiónov, ktorý už teraz prináša výsledky. Princíp projektu je jednoduchý. Ak je domáci produkt kvalitný, označia ho známkou. Jeho pilotná verzia sa osvedčila.
Projekt, ktorý zastrešuje výrobcov, dodávateľov, obchodníkov ale aj štátnu správu má pokračovať i v budúcom roku . Tí, ktorí budú chcieť používať logo kvality však budú musieť požiadať o takzvanú licenciu. Tú však dostanú iba po splnení prísnych kvalitatívnych požiadaviek.
isifa