Sen o oddychu sa zmenil na nočnú moru: Rodina si cez online portál rezervovala ubytovanie, bolo však obsadené
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BRATISLAVA / Chceli si užiť more a oddych, ale tvrdo narazili. Reč je o bratislavskej rodine, ktorá chcela dovolenkovať na ostrove Vir v Chorvátsku. Ubytovanie si zabookovali online cez portál na sprostredkovanie ubytovania. Tam ale nastal problém. Ponuka už bola totiž neplatná a apartmán našli obsadený. Nakoniec im pomohli len Chorváti na Vire.
"Bol to šok. Na chorvátskom Vire sme zistili, že vlastne naše ubytovanie nie je rezervované pre nás. Peniaze sme bookingu zaplatili," reagovala pani Martina, ktorej sa nepríjemná situácia stala. Vysoká teplota, únava po 800 kilometrovej ceste a problém s jedlom tak znásobili celý ich problém. Okrem toho chorvátsky majiteľ im ukázal, že on ponúka ubytovanie len na chorvátskej stránke.
Pozrite si celý ROZHOVOR s pani Martinou
Ubytovanie riešili 9 hodín
Pani Martina s rodinou riešila problém s ubytovaním na chorvátskom ostrove Vir nekonečných 9 hodín. Parkovanie v tieni pritom nenašli, a tak sa im všetko špeciálne jedlo pre syna celiatika pokazilo. Ich zúfalstvo striedal strach, či sa im vôbec podarí nájsť nejaké miesto na prenocovanie. "Ozvali sme sa, že sa nám toto stalo. Pani bola milá, povedala, že nám niečo našla za 2-tisíc eur, ale musíme to najskôr zaplatiť a uvidíme to až po zaplatení. Klikla som na stránku a bol to podvod," pokračovala pani Martina.
Hodiny ich zúfalstva pribúdali a riešenie neprichádzalo. Nakoniec portál ponúkol ďalšie ubytovanie za viac ako 4-tisíc eur. To už ale bolo pre rodinu pridrahé. A platbu za prvú rezerváciu mal stále portál. Portál to chcel najskôr uhradiť, to ale neprešlo vedením. "Manažér to neschválil, že je to pre nich veľká položka. A pre nás to bolo akože čo," pýta sa poškodená.
Kde nastala chyba sme sa pýtali aj samotného portálu, odpoveď však neprišla
Kde nastala chyba sme sa pýtali aj medzinárodného portálu na sprostredkovanie ubytovania. Odpoveď ale zatiaľ neprišla ani telefonicky, ani mailom. V komunikácii s poškodenou rodinou ale priznal problém. "Ubytovanie Apartmán Mateo nás, žiaľ, informovalo, že z dôvodu ukončenia zmluvy Vás nebude môcť ubytovať. Ospravedlňujeme sa za komplikácie," napísal portál v maily.
Hoci k dohode o náhradnom ubytovaní nedošlo, nastala mobilizácia na ostrove Vir. Zúfalej rodine nakoniec pomohli miestni obyvatelia. "Boli perfektní, ich povaha nesklamala. Okolo pol desiatej večer tam našli takého deduška a povedal, že tú rodinku ubytuje," povedala Martina.
Ako môže rodina riešiť takúto situáciu?
Poškodená rodina peniaze za svoju rezerváciu od portálu na bývanie dostala späť. A to v priebehu niekoľkých dní. Faktom ale ostáva, že portál vhodné náhradné ubytovanie pre nich nevyriešil. A tak chcú manželia pre vzniknuté problémy žiadať náhradu škody. "Ubytovací portál si uznal chybu. Peniaze za ubytovanie, ktoré prijal, vrátil. A tu teraz ostáva už len otázka tá, čo s tými vedľajšími účinkami takto neposkytnutej služby. Určite tu vznikla aj nejaká škoda," uznal Marián Jargaš, odbor ochrany spotrebiteľa, Slovenská obchodná inšpekcia.
Náhrada škody je podľa odborníka vecou dohody. A ak to nepôjde, treba sa obrátiť na Európske spotrebiteľské centrum, ktoré je nápomocné pri takýchto sporoch. "Ak neuspejú ani tak, potom jedine súdnou žalobou," povedal Jargaš.