Turisti sa chcú súdiť s cestovnou kanceláriou. Bývali v špinavých a plesnivých hoteloch
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
SLOVENSKO/TURECKO / Pred niekoľkými týždňami sme vám priniesli príbeh turistov, ktorí v Turecku s cestovnou kanceláriu zažili hororovú dovolenku. Ubytovali ich v špinavých hoteloch s plesnivými stenami. A na jednu noc si dokonca museli nocľah zaplatiť sami. Na ich sťažnosti im teraz prišli odpovede. Cestovka všetky zamietla a z ceny zájazdov im nevráti ani cent. Celý prípad tak zrejme skončí na súde.
Turisti sa chcú súdiť s cestovnou kanceláriou. Bývali v špinavých a plesnivých hoteloch
"To sa nemôže stávať v tejto dobe, že si za niečo zaplatíte a to nedostanete. A to nie je mäso za dve eurá, to je dovolenka za tisícku," povedal cestujúci pán Erik Kmenc. "Záchod bol o****ý, na pohári, ktorý bol na stole, bol rúž od ženy. V kúpeľni visel použitý uterák. Posteľné prádlo, ktoré bolo na izbe, bolo použité," opísal cestujúci Ján Vaškovič. "Ja som tam bola s 15-ročnou dcérou a nepripadalo do úvahy, že by som ich vôbec uložila do postelí," uviedla cestovateľka Galina Capáková.
Dospelo to až do momentu, v ktorom si turisti na jednu noc sami zaplatili ubytovanie v neďalekom hoteli. Zvyšok dovolenky už vydržali v podmienkach, ktoré považovali za nevyhovujúce, no po návrate podali sťažnosti a žiadali náhradu. Všetkým prišla podobná odpoveď a my jednu z nich máme k dispozícii.
Kancelária kompenzácie zamietla
Nárok na akúkoľvek kompenzáciu cestovná kancelária Solvex zamietla. Tvrdí, že povinnosti si splnila a klienti nemali dôvod na to, aby si hľadali vlastný nocľah. "Prípadný stav izby, ktorý nezodpovedá Vašim subjektívnym predstavám nie je žiadnym spôsobom porušením zmluvy o zájazde," znelo vo vyjadrení cestovnej kancelárie Solvex. "Zvažujeme právne kroky, určite pôjdu na súd, urobíme maximum, čo sa dá," uviedol pán Kmec.
Podľa advokáta ide o jedinú spoľahlivú cestu ako sa k nárokom dostať. Ak sudca rozhodne, že skupina Slovákov bola naozaj poškodená, nápravu cestovke nariadi. "Treba pozrieť napríklad na fotky, na svedecké výpovede, na ktorých sa pozrie, či naozaj tá situácia v danom hoteli bola taká vážna, že to odôvodňuje nárok na náhradu škody alebo nejakú zľavu," priblížil advokát Milan Ficek.
Asociácia cestovných kancelárii pripravuje okrúhly stôl
"V rámci zákonom stanovenej lehoty sme detailne prešetrili všetky skutočnosti, fakty a informácie. Po zadovážení a vyhodnotení objektívne zistených skutočnosti a informácii od všetkých dostupných zdrojov sme doručenú reklamáciu vybavili v zákonom stanovenej lehote," pokračovalo v stanovisku CK Solvex.
V hre je ešte stále aj dohoda. Asociácia cestovných kancelárii pripravuje okrúhly stôl, pri ktorom by si to obe strany pod jej záštitou vydiskutovali. "Momentálne čakáme na ich reakciu a ak s tým budú súhlasiť, tak ich veľmi rád na pôde našej asociácie privítam," povedal Roman Berkes, prezident Slovenskej asociácie cestovných kancelárií. Klienti sú takejto možnosti otvorení, postoj cestovky zatiaľ nepoznáme.