Koniec IC vlakov medzi Košicami a Bratislavou: Zmena vyvolala vlnu nesúhlasu
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
SLOVENSKO / IC vlaky jazdiace medzi Košicami a Bratislavou boli každoročne stratové a preto by už v novom grafikone od decembra nemali byť. Nahradiť by ich mali expresy. To však - najmä na východe - vyvolalo rozruch, a už sa aj začali petície za ich zachovanie.
Cestovanie bude dlhšie
Cestovanie bude o 45 minút dlhšie. No železničiari argumentujú, že vlaky budú jazdiť častejšie. "Neviem o žiadnej krajine na svete alebo v západnej Európe určite nie, ktorá by vlakové spojenie medzi dvoma najväčšími mestami predlžovala. Naopak, je trend to skracovať," povedal predseda poslaneckého klubu strany Martin Dubéci (PS). "Prekvapuje nás zmena postoja PS. keďže to bol práve ich poslanec Štefan Kišš, pod ktorého vedením Útvar hodnoty za peniaze dlhodobo presadzoval zrušenie IC vlakov a zavedenie hodinového taktu," informovala hovorkyňa Ministerstva dopravy Slovenskej republiky Petra Poláčiková.
Príprava petície
"Súčasťou tej analýzy a predpokladov bolo to, že sa expresné vlaky, ktoré sú teraz pridané, priblížia k tomu času dojazdu k tým štyrom hodinám a 45 minútat," dodal Dubéci. Progresívni z východného Slovenska sa chcú kvôli zachovaniu IC vlakov stretnúť s ministrom dopravy. No a navyše pripravujú petíciu, ktorá by zámeru zrušiť toto spojenie zabránila. Tak ako v politike, aj v tomto prípade platí, že čo cestujúci, tak to iný názor.
Letecké spojenia
V týchto dňoch však ministerstvo dopravy oznámilo aj to, že by od jari rado dosiahlo obnovu pravidelného leteckého spojenia medzi Košicami a Bratislavou. Analytik Matej krúti hlavou. "Mne to pripadá tak, že už by som ministerstvo dopravy možno nazval ako ministerstvo schizofrénie. Lebo keď nemáme dotáciu na IC vlaky, tak máme dotáciu na leteckú linku? Nemá to ani logiku. Tá letecká linka bude stratová. Ja si pamätám, keď taká linka bola," uviedol riaditeľ Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo Ondrej Matej.
"Zmeny na železniciach nijako nesúvisia s leteckou linkou Bratislava - Košice," uzavrela Poláčiková. Téma sa podľa všetkého dostane do parlamentu. Už na budúci týždeň by manažérov štátnych železníc chceli pozvať na debatu poslanci z Výboru pre regionálny rozvoj.