Koniec IC vlakov: Nové vlakové spojenia prinesú niekoľko pozitív
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
SLOVENSKO / Rozruch okolo rušenia IC vlakov podľa ministra dopravy Jozefa Ráža nie je namieste, pretože nový grafikon bude mať viacero prínosov pre cestujúcich. Základný parameter je ten, že vlaky medzi Košicami a Bratislavou budú od 15-ho decembra jazdiť každú hodinu, dokonca zadarmo pre študentov a seniorov.
V súčasnosti jazdia vlaky medzi našimi najväčšími mestami každé dve hodiny - siedmym expresom to trvá 5 hodín 26 minút a štyrom IC-čkam 4 hodiny 53 minút.
Pribudne hneď niekoľko spojov
"Tie IC vlaky nie sú dotované zo štátu dlhé roky, oni sú stratové, lebo je zhruba v každom IC okolo 120 až 150 cestujúcich a kapacita je 500, " vyjadril sa k vlakovej situácii analytik Ondrej Matej.
Po novom má chodiť 16 expresov denne oboma smermi. Spojov teda bude viac, majú byť menej preplnené a pribudne osem zastávok. Ranný a večerný pár vlakov bude mať jazdný čas pod päť hodín.
"Urobili sme to najlepšie, čo sme teraz dokázali urobiť. Myslím si, že pre občanov Slovenska je to výrazný krok vpred, " hovorí o nových vlakových spojeniach Jozef Ráž.
Podľa šéfa Železničnej spoločnosti Slovensko Helexu si však treba uvedomiť, že nový grafikon sa týka vyše 1800 spojov, ktoré každý deň vypravia po celej republike. "My samozrejme nekončíme len na úrovni Bratislava - Košice, my pridávame ďalších viac ako 60 párov vlakov, " vyjadruje sa Peter Helexa.
Samozrejme, cestovanie bude rýchlejšie keď sa ukončia rôzne modernizačné projekty. "Máme veľa miest medzi medzi Bratislavou a Košicami, kde dnes sú bohužiaľ výluky z dôvodu rekonštrukcie a modernizácie tej trate, " znova minister dopravy.
Cieľom je rýchla, spoľahlivá a ekologická doprava
Analytik Matej hovorí, že trendy vo vyspelých štátoch sú jasné - rýchla, spoľahlivá, ekologická koľajová doprava. "Preto sa zvyšuje traťový rýchlosť na koľajniciach, aby sme mali rýchlejšie vlaky, aby nám skracovali dobu jazdy medzi veľkými mestskými aglomeráciami, " ukončuje analytik Matej.