Dopravnú situáciu v Bratislave má odľahčiť lanovka aj električky
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BRATISLAVA / Doprava v Bratislave je pre mnohých nočnou morou. A s pribúdajúcim počtom áut sa zhoršuje čím ďalej tým viac. Riešenie na niektorých krízových úsekoch sľubujú hneď dva projekty. Pred 14 dňami predstavili projekt lanovky, ktorá by ľudí vozila z Mlynských Nív do Petržalky. Tomuto však oddnes konkuruje návrh na rozšírenie električkových tratí.
Návrh dvoch mestských poslancov zahŕňa dve nové električkové trate v Bratislave. Prvá by mala takmer tri kilometre a je už zaznačená aj v Územnom genereli hlavného mesta Slovenska a výrazne by pomohla odľahčiť dopravu na Mlynských Nivách. Podľa starostu Ružinova, Dušana Pekára, by odľahčila situáciu na ťahu Šafárikovo námestie, Pribinova, Košická, Záhradnícka a Ružinovská. Ďalšia trasa by mala viesť popri Dunaji do prístavu. Električka tadiaľ za hodinu prepraví 100 tisíc ľudí v jednom pruhu, áut tam prejde len približne 800.
Električková doprava by ďalej mala pokračovať tam, kde ju dodnes nemajú - Vrakuňa a Podunajské Biskupice by si výrazne vydýchli. "Denne prichádza do Bratislavy cez Vrakuňu 22 000 áut, hovoríme o 80 až 100 tisíc obyvateľoch, ktorí by mohli využívať električkovú trať z Vrakune a Podunajských Biskupíc na cestu do Bratislavy," myslí si o návrhu starosta Vrakune, Martin Kuruc. Trať by mala približne 8 km a cesta by trvala zhruba 14 minút. Aktuálne tam autá stoja niekedy aj vyše hodinu.
Trate môžu byť hotové do šiestich rokov, tvrdia navrhovatelia projektu. Nemali by pritom stáť viac, ako 150 miliónov eur. Navrhovatelia svoj návrh prezentovali už aj primátorovi hlavného mesta a chcú ho predložiť aj na mestskom zastupiteľstve. Plán na nové trate budú na magistráte porovnávať aj s projektom developera novej autobusovej stanice, ktorý navrhuje vybudovať lanovku do Petržalky. "Nápad, postaviť dráhu, je výborný, ale mala by to byť dráha kompatibilná s dráhami, ktorú už v Bratislave máme, teda s autobusmi a električkami," vyjadril sa Mikuláš Hrubiško z Iniciatívy za lepšiu dopravu.