Nový projekt dopravy v Bratislave: Z Petržalky na Hlavnú stanicu vlakom
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BRATISLAVA / Z Petržalky na Hlavnú stanicu vlakom. Aj takéto plány existujú na odľahčenie dopravnej situácie v hlavnom meste. Motorizácia stále rastie, dnes sa objavujp zápchy aj tam, kde "včera" ešte neboli.
"Prešli sme si zhruba 50 kilometrov tratí. Väčšina z nich je zjazdných už dnes. Niektoré si vyžadujú ďalšiu investíciu," uviedol generálny riaditeľ Železníc Slovenskej republiky Martin Erdossy.
Vhodným nastavením a prepojením na ďalšie formy hromadnej dopravy by využívanie železníc mohlo pomôcť hlavnému mestu aj jeho okoliu. "Zo smeru Senec až do Petržalky, taktiež z Trnavy na Nové Mesto, čo v súčasnosti nie je veľmi využitá zastávka. Dnes sme videli, že určite by malo význam stáť v Petržalke. Sú tam alternatívy Bosáková alebo Digital Park. Ďalšia z alternatív je Lamačská brána pri centre Bory," uviedol Filip Hubocký, generálny riaditeľ Železničnej spoločnosti Slovensko.
"Vidíme to na iných projektoch v zahraničí, ktoré fungujú. Ľudia dokážu zmeniť svoje dopravné návyky," hovorí predseda Inštitútu verejnej dopravy Marek Modranský.
Koncom roka by malo mať mesto v rukách štúdiu realizovateľnosti, podľa ktorej potom môže plánovať konkrétne kroky. "Ak sa ukážem, že trasa do Petržalky je opodstatnená, budeme uvažovať o začlenení do integrovanej dopravy," uviedla hovorkyňa primátora Bratislavy Zuzana Onuferová.
Cestovanie vlakom je ekologické, pohodlné a rýchle. "Ak si porovnáme dopravný koridor, kde potrebujeme prepraviť 50 tisíc osôb za hodinu v jednom smere, keby všetci išli autami, potrebujeme až 175 metrov širokú cestu, ak by išli verejnou dopravou, 35 metrov širokú cestu, a vlak znamená len deväťmetrový koridor," dodal FIlip Hubocký.