Cestujúcich v Bratislave čaká veľké obmedzenie. Modernizáciu električkovej trate pocítia prakticky všetci
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BRATISLAVA / Bratislavu od 22. júna čaká veľká zmena trasovania električiek. Je to zmena, ktorú pocítia prakticky všetci cestujúci MHD. Zmenu trasovania električiek na území Bratislavy počas prázdninových mesiacov a septembra si vyžiadala nevyhnutná a neodkladná modernizácia Dúbravsko-Karloveskej radiály.
Infografiky a zmeny ku rekonštrukcii Dúbravsko-Karloveskej radiály
Počas prázdninových dní a v septembri budú električky premávať smerom do Karlovej vsi len po Molecovu ulicu. Do dúbravky bude ďalej doprava zabezpečená náhradnými autobusmi. Keďže sa v okolí Molecovej ulice nenachádza električkové obratisko, danú trasu budú zabezpečovať výlučne obojsmerné električky, ktorých je vo vozidlovom parku dopravného podniku pomenej. Kvôli rovnakému dôvodu premávajú obojsmerné električky aj v Petržalke.
Reorganizovať sa budú aj trasy ostatných električkových liniek
S cieľom zachovať intervaly medzi jednotlivými spojmi bude nutné reorganizovať aj trasy ostatných električiek. "Po novom bude po každej radiále v kratších intervaloch jazdiť jedna linka, a to do centra, kde bude možné prestúpiť na všetky ostatné električkové linky. Počty spojov na väčšine tratí zostanú zachované ako pri súčasnej organizácii liniek. V niektorých prípadoch sa dokonca zvýšia," objasňuje hovorca magistrátu Peter Bubla.
V smere z Rače tak bude zabezpečovať linka č. 3, v smere z Ružinova č. 9, v smere zo Zlatých pieskov č. 4 a v smere z Petržalky č. 1. Tieto linky pôjdu len do centra mesta a naspäť v 4 - 5 minútových intervaloch cez pracovný týždeň a v 7 - 8 minútových intervaloch cez voľné dni. V smere z Karlovej Vsi bude jazdiť náhradná električková linka X6 v intervaloch 3 - 4 minúty v pracovných dňoch a 7 - 8 minút cez voľné dni. Električku medzi Dúbravkou a Molecovou ulicou nahradí autobusová linka X5 v intervaloch 3 - 4 minúty v Karlovej Vsi a 6 - 8 minút z Dúbravky v pracovných dňoch a 7 - 8 minút cez voľné dni. Linka č. 2 bude naviac zachovaná ako doplnková medzi Hlavnou stanicou a ŽST Nové mesto s intervalom 15 minút.
Hlavným prestupným uzlom sa stane Kamenné námestie a Námestie SNP
Jednotlivé linky sú navrhnuté tak, aby bolo možné prestúpiť na linku ktorejkoľvek mestskej štvrte. Na prestupnom uzle Kamenné námestie a Námestie SNP bude možné prestúpiť na ostatné električkové linky v priemere do 2,5 minúty. Náhradná linka X6 v smere z Karlovej vsi do centra bude premávať cez nábrežie a z centra naspäť cez tunel.
"Tento model organizácie dopravy vychádza z modelu metra, ktoré rovnako využíva na jednu trasu v hustých intervaloch jednu linku a na ostatné trasy sa prestupuje vo viacerých prestupných uzloch," vysvetľuje magistrát mesta. "V prípade prestupu na prestupnom uzle Námestie SNP/Kamenné námestie nehrozí cestujúcim na zastávke dlhšie čakanie na ktorúkoľvek linku ako 5 minút cez pracovné dni a 8 minút cez voľné dni," dopĺňa magistrát mesta.
I keď nastane zmena v grafikonoch a linkách, predĺženie doby jazdy mesto nepredpokladá. Linky by mali navyše jazdiť dvakrát častejšie. Mesto pripravilo pre verejnosť informačné brožúre, na jednotlivých zastávkach MHD plagáty s novým trasovaním liniek a po spustení tohto modelu budú na významných zastávkach dokonca informátori dopravného podniku, ktorí budú poskytovať cestujúcim rady. Magistrát mesta na tento účel aj zriadilo informačnú stránku zvladneme.to, kde sa cestujúci môžu dozvedieť všetky podrobnosti.
Bratislava prežila prvé ráno dopravných obmedzení. Kolóny neboli dlhšie ako zvyčajne, tvrdí primátor. Viac vo videu: