Električkou sa čoskoro dopravíte aj k známemu shopping centru či divadlu. Magistrát vytýčil trasu
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BRATISLAVA / Bratislavský magistrát dlhodobo rieši rozvoj mestskej dopravy a najmä električkovej. Plánuje ňou poprepájať mesto od Dúbravky až po Podunajské Biskupice a Petržalku a tiež úseky v Starom meste. Trasa má viesť okolo novej budovy SND, čo by však znamenalo hluk električiek počas predstavení. Mesto dalo preto vypracovať štúdie viacerých variantov.
V priestore pred budovou SND už o 5 rokov pravdepodobne vystúpime z električky. Podľa projektu, ktorý magistrát mesta schválil, by mala byť vybudovaná električková trať od Starého mosta cez Pribinovu ulicu popred novú budovu SND, za ňou sa zatočí na Košickú, pokračovať bude k trhovisku Miletičova a pri ňom sa napojí na už existujúcu trať.
"Na základe štúdie, ktorú sme zadali vypracovať, je rozhodnuté o tom, že ideme pracovať na trase električky popri Pribinovej ulici," vysvetľuje viceprimátorka Bratislavy Tatiana Kratochvílová.
Potreba riešenia dopravy je na mieste
Táto časť mesta prudko rastie, podľa plánu výstavby aj bude rásť, čo si vyžaduje zároveň vyriešiť aj dopravu. "Je to atraktívna zóna z hľadiska svojej budúcej funkcie a vieme, že tých skoro 200 tisíc ľudí tam bude denne, a preto je potrebné sa postarať aj o dopravu," konštatuje Kratochvílová.
Najlepší spôsob je doprava električkou, v tom sa väčšina zhodla, no zároveň vie narobiť veľký rámus a toho sa obávali najmä umelci z divadla. Mesto dalo expertom porovnať dva varianty trate.
V hre boli dve varianty
Kvôli hluku z električkovej dopravy sa zvažovalo, čo bude lepšie - viesť trať poza budovu SND alebo popred? "To nižšie hlukové zaťaženie a prijateľnejšie je vtedy, keď električka pôjde rovno popred budovu," reaguje Kratochvílová.
Druhý variant by si vyžadoval viac zákrut a to by vytváralo ešte väčší hluk. "Jedným z dôvodov je aj to, že tie divadelné sály sú situované v zadnej časti divadla," približuje Kratochvílová.
Navyše, v prednej časti budovy to podľa mesta prinesie aj viac života. Kým však bude trať hotová a začne po nej jazdiť električka, ešte nejaký čas potrvá. No malo by to byť zhruba v rovnakom čase ako sa v tejto časti dokončí výstavba. "Máme takú predstavu, že to územie by malo byť malo byť dostavané do roku 2024," uzatvára Kratochvílová.
Magistrát už rieši aj rekonštrukciu Karlovesko-dúbravskej električkovej radiály. Viac vo videu: