Práce na obchvate Bratislavy napredujú. Začiatkom roka sa už otvorí prvý úsek
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BRATISLAVA / Práce na výstavbe diaľničného obchvatu Bratislavy napredujú. Už čoskoro otvoria časť rýchlostnej cesty R7 a časť diaľnice, na ktorú sa napojí. Toto ocenia najmä ľudia, dochádzajúci do hlavného mesta z južných častí Slovenska. No na stavbe majú aj doteraz nevyriešené problémy.
Združenie firiem D4-R7 stavia diaľnicu z Jaroviec až po Raču a zároveň prvú časť južnej rýchlostnej cesty R7 z Prievozu po obec Holice. Zhotovitelia uviedli, že začiatkom roka sa otvorí úsek od Holíc po Ketelec a časť D4 medzi Ketelcom a Rovinkou.
"Finalizujú sa dokončovacie práce, to znamená dokončovanie posledných segmentov betónových zvodidiel, inštalácia oplotenia, informačného systému diaľnice, ale cesta ako taká je hotová," priblížil Tomáš Bežilla, prevádzkový riaditeľ Zero Bypass Limited.
No nad dokončením D4 visia dva otázniky
Jedným z nich je časť v Jarovciach. Úrady prešetrujú, že stavebný materiál pod vozovkou mohol obsahovať kontaminovaný odpad. A rovnako prešetrujú, či má v poriadku statiku. A či val netreba zvaliť.
"Čakáme stále na finálne správy z hodnotenia aj od nezávislých expertov. Myslím, že by sme ich mohli mať pred Vianocami. My si myslíme, že je to v poriadku, ale počkajme si na správy," poznamenal Juan José Bregel, generálny riaditeľ D4R7 Construction.
"Stále prebieha testovanie, o ďalšom postupe sa rozhodne v závislosti od jeho výsledkov, ktoré budú predstavené verejnosti," píše sa v stanovisku ministerstva dopravy.
Otázne je aj prepojenie D4 a D1
Národná diaľničná spoločnosť stále súťaží dodávateľa prác na most, ktorý umožní viesť diaľnicu D4 popod existujúcu diaľnicu D1.
"Výstavba tohto mosta bude prebiehať počas plnej prevádzky D1, počas leta 2020, a príde len ku krátkodobým obmedzeniam. Táto etapa je prvou z etáp budovania križovatky D4/D1, ktorá umožní koncesionárovi plynule pokračovať vo výstavbe bratislavského obchvatu," upresnilo ministerstvo dopravy.
"Ostatné úseky by mohli byť dokončené tiež v roku 2020. Pri moste sme mali omeškanie s povoleniami, ale výstavba napreduje dobre. Ale počkajme si radšej do leta, aby sme to vedeli potvrdiť," dodal Juan José Bregel.
Za to na dokončenie karlovesko-dúbravskej električkovej trate si Bratislavčania zrejme počkajú dlhšie: