Chcel si skrátiť cestu cez cyklomost "Chucka Norrisa". Kamionistovi hrozí väzenie až na desať rokov
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BRATISLAVA / Začiatkom júla prijala polícia netradičné oznámenie. Vodič nákladného auta si chcel skrátiť svoju cestu cez Cyklomost slobody v bratislavskej mestskej časti Devínska nová Ves. Informoval o tom hovorca Krajského riaditeľstva Policajného zboru v Bratislave Michal Szeiff.
Vodič kamióna zn. SCANIA nerešpektoval dopravné značenie, z ktorého bolo zrejmé, že na uvedený cyklomost je zakázaný vjazd všetkých motorových vozidiel a rovnako že je určený výlučne pre cyklistov a chodcov a pokúsil sa cez neho prejsť.
Touto jazdou vydal ľudí do nebezpečenstva smrti alebo ťažkej ujmy na zdraví alebo škody veľkého rozsahu porušením statiky mosta.
"Na základe zabezpečenej dôkaznej situácie vzniesol vyšetrovateľ Okresného riaditeľstva Policajného zboru v Bratislave IV obvinenie zo zločinu všeobecného ohrozenia 30-ročnému Martinovi K. z okresu Trenčín," uviedol Michal Szeiff.
V prípade preukázania viny hrozí za takéto konanie v zmysle zákona trest odňatia slobody na štyri až desať rokov.
Cyklomost slobody zostáva po prejazde kamióna naďalej zatvorený
Cyklomost slobody v bratislavskej mestskej časti Devínskej Novej Vsi zostáva po prejazde kamióna naďalej zatvorený. Bratislavský samosprávny kraj (BSK) o tom informoval na svojej webovej stránke. "Správca komunikácií II. a III. triedy v BSK Regionálne cesty Bratislava vykonal spolu so statikmi diagnostiku pomocou mobilnej mostnej plošiny. Tá sa zameriavala na zistenie miery poškodenia po tom, čo po cyklomoste prešiel minulý týždeň kamión, napriek tomu, že je určený len pre peších, cyklistov a záchranné zložky," uviedol kraj a dodal, že výsledky aktuálne vyhodnocujú. Na most vošiel minulý týždeň slovenský kamión z rakúskej strany, kde chýbali zákazové značky. Zastavili ho až zábrany v Devínskej Novej Vsi, kamión teda musel celým cyklomostom cúvať späť.
Samotnej diagnostike predchádzali stretnutia so statikmi. Pomocou počítačových modelov cyklomosta sa modelovalo zaťaženie mostného objektu. "Práve návrhový model vie určiť miesta, ktoré boli najviac zaťažené či poškodené. Zároveň sa nastavovali a vypočítavali modely merania v teréne," vysvetľuje kraj a dodáva, že cyklomost je dimenzovaný na maximálnu váhu do 7,5 tony. "Keďže kamión, ktorý prešiel po cyklomoste presiahol túto hranicu, bolo dôležité zistiť, aké poškodenia mohli nastať a kde presne by sa mohli nachádzať," doplnil BSK. Vyhodnotenie diagnostiky Cyklomosta slobody v Devínskej Novej Vsi bude známe ešte tento týždeň. Ak statik potvrdí, že je cyklomost bezpečný, opäť ho otvoria pre verejnosť
„Konanie vodiča je trestuhodné a nezodpovedné. Okrem ohrozenia životov, ku ktorému mohlo prísť, sme museli zatvoriť obľúbenú a vyhľadávanú spojnicu medzi Slovenskom a Rakúskom," vyjadril znepokojenie predseda BSK Juraj Droba. "Počkáme si na závery vyšetrovania a určenie vinníka. Potom si budeme uplatňovať nárok na uhradenie nákladov v súvislosti s diagnostikou či prípadnými opravami cyklomosta,“ uzavrel.