Mestá sa dožadujú obnovených IC vlakov
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
TRENČÍN, LIPTOVSKÝ MIKULÁŠ / Slovenské železnice plánujú obnoviť IC vlaky. Najnovšie by však nemali stáť v Trenčíne ani Liptovskom Mikuláši. Obaja primátori spomínaných miest sú proti tomu a rozhodli sa konať. Primátor Liptovského Mikuláša napísal list ministrovi dopravy a primátor Trenčína inicioval petíciu za obnovenie zastávky v ich meste.
Obnovené IC vlaky Železničnej spoločnosti Slovensko by nemali stáť v Liptovskom Mikuláši. Vyplýva to zo zverejneného návrhu grafikonu. Miestna radnica je proti tomu a požiadala ministra dopravy Árpáda Érseka o prehodnotenie zámeru vylúčiť Liptovský Mikuláš ako zastávku IC vlakov.
"Už od vzniku populárnych IC vlakov bolo prirodzene výstupnou a nástupnou stanicou pre mnohých cestujúcich práve naše mesto. Dôvodom je, že Liptovský Mikuláš je navštevovaným mestom turizmu súčasne je centrom regiónu Liptova," napísal primátor Ján Blcháč ministrovi v liste, ktorý poskytla radnica médiám.
Petícia
Štát po vyše polroku obnovuje prevádzku IC vlakov na trati Bratislava - Košice. Z plánovaných zastávok okrem Liptovského Mikuláša vypadlo krajské mesto Trenčín.
Primátor Richard Rybníček, sa preto rozhodol iniciovať petíciu za obnovenie zastávky v Trenčíne. Hovorí, že toto preňho nepochopiteľné rozhodnutie so samosprávou nikto nekonzultoval.
Nejasný dôvod
Trenčianskeho primátora k vzniku petície vedie postoj ministerstva dopravy a Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK). "Trenčania sú nahnevaní. Opätovne sa rozhodlo o nás bez nás. Keď som sa snažil zistiť bližšie informácie, hovorca železničnej spoločnosti mi odpísal, že sa nám vyjadria v zákonnej lehote 30 dní. Nemôžem už čakať týždne na stretnutie s ministrom,” uviedol na pondelkovej tlačovej konferencii Rybníček.
Minister dopravy Árpád Érsek sa začiatkom októbra vyjadril, že ide o politické a ekonomické rozhodnutie. To však Rybníček odmieta. “IC vlaky sú neustále v strate. Je to len politické rozhodnutie, ktoré prišlo spoza stola z Bratislavy bez akýchkoľvek konzultácií."