Mozgové vlny. Uvidia nám tvorcovia filmov a reklám do hláv?
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
Tvorcovia reklám a filmov by sa nám najradšej dostali do hlavy a vďaka vedcom sa im to aj podarí. Zatiaľ sú výsledky projektu v plienkach, ale čoskoro už šikovným predajcom neujdeme. Prečítajte si prečo.
Mozgové vlny - to je to, čo nás prezrádza. Vďaka nim budú vedieť nielen vedci, ale aj šikovní reklamní mágovia, kde a akým spôsobom na nás zaútočiť, aby sa ich produkt premenil na zlato. Test na dobrovoľníkoch v New Yorku to potvrdil. Ako výskumný materiál slúžil Hitchcockov film "Bang - Si mŕtvy", ktorý je plný vizuálnych podnetov.
"Na základe zistení vieme presne určiť záujem divákov. Napríklad vieme ísť za filmárom a povedať mu, že prvé dve sekundy zo scény diváci zhltli a pri tretej a štvrtej sekunde divákov odradili," vysvetľuje výskumník Lucas Parra.
Ide o odpovede mozgu a jeho stimuly
Dvadsať dobrovoľníkov sledovalo film a vedci zatiaľ monitorovali ich mozgové vibrácie. Ukázalo sa, že na divákov najviac zapôsobili napríklad scény, kde bola zbraň tesne pred výstrelom v detaile. "A to je základom pre neuromarketing - čiže marketing využívajúci odpovede mozgu na stimuly. Tieto merateľné výsledky sú hodnotnejšie ako napríklad rôzne dotazníkové metódy a ankety," dodáva Lucas Parra.
Vedci však výskum nerobia pre potešenie tvorcov reklám, ale chcú zistiť, kde presne v mozgu sa reakcie tvoria.
Spravodajská aplikácia Noviny TV JOJ pre iPhone TU. ZADARMO.
isifa - ilustračné foto