Potrubná pošta pre pasažierov dosiahne rýchlosť 1 300 kilometrov za hodinu
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
Zdroj: Twitter/CNET
SILICON VALLEY / Elon Musk, ktorý šéfuje takým veľkým spoločnostiam ako SpaceX alebo Tesla Motors, sa na svojom twitterovom účte pochválil novými informáciami o projekte Hyperloop. Ide o nový dopravný systém - potrubnú poštu pre pasažierov.
Prvé informácie o dopravnom systéme Hyperloop sa objavili pred rokom a pol. Teraz prišla ďalšia správa, ktorá sľubuje postavenie testovacej trate. Prístup by k nej mali mať firmy i študenti. Najdôležitejšou otázkou zostáva, kedy sa tak stane.
Preteky študentov
Šéf firiem SpaceX či Tesla Motors Elon Musk sa na sociálnej sieti Twitter pochválil novými informáciami o projekte Hyperloop.
Musk pred rokom a pol sľuboval, že sa pasažieri zvezú do desiatich rokov.
Twitter/Elon Musk
Potrubná pošta by sa mala pravdepodobne stavať v Texase. Musk v ďalšom tweete pripustil, že by sa na testovacom okruhu mohli konať preteky študentov týchto dopravných kapsulí.
Testovacia trať bude mať približne osem kilometrov. Ďalšie informácie poskytol Musk na stretnutí dopravných špecialistov Texas Transportation Forum, informoval server The Verge.
Twitter/Fortune Magazine
1 300 kilometrov za hodinu
V Hyperloope sa ľudia či autá budú pohybovať rovnako ako náboj v hlavni elektromagnetickej pušky. Dopravná kapsula dosiahne rýchlosť okolo 1 300 kilometrov za hodinu.
Hyperloop je nízkotlaková trubica s dopravnými kapsulami, ktorá sa v jednej chvíli pohybuje po celej dĺžke tuby. Doprava by mala byť čistá, pohodlná a cenovo dostupná pre všetkých, píše server et3.com.
Twitter/The Verge
Kompresory na palube
Pôvodný projekt počítal s tubou s priemerom 2,3 metra. V ňom má byť tlak vzduchu šesťkrát menší, než je tlak atmosféry na Marse - konkrétne 100 pascalov, čo v pozemských podmienkach zodpovedá tlaku vzduchu vo výške 45 kilometrov nad morom.
Pohyb kapsulí majú zaisťovať lineárne elektromotory na stenách tuby. Mali by pokrývať približne jedno percento dĺžky tunelu a kapsule pravidelne urýchľovať.
Kľúčovou súčasťou návrhu je kompresor na palube každej kapsule. Vytvára vzduchové vankúše, po ktorých kapsula kĺže a rieši najväčší aerodynamický problém Hyperloopu.