Najvyhľadávanejšie na internete: Sagan, kravata aj prečo ľuďom hrabe
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BRATISLAVA / Spoločnosť Google zverejnila rebríčky najvyhľadávanejších výrazov vo svojom vyhľadávači na Slovensku za rok 2015. Vôbec najčastejšie vyhľadávaným výrazom na slovenskej verzii Googlu je už piaty raz po sebe Facebook.
Vyhľadávač Google bol zaťažený aj v čase teroristického útoku na Paríž, ktorý sa stal 13. novembra. "V daný deň došlo k najväčšiemu vzrastu záujmu o Paríž vo vyhľadávaní v celej histórii Googlu," píšu na stránke Google Trends.
Viac ako 897 miliónov užívateľov zadalo 13. novembra do Google heslo Paríž. Pýtali sa najmä čo sa stalo v Paríži, prečo zaútočil Islamský štát na Paríž, či je mesto bezpečné a koľko ľudí zomrelo.
Oslobodzovanie rukojemníkov v hudobnom klube Bataclan najsledovanejšie video ukazovalo udalosti v priamom prenose. Videlo ho 2 865 299 ľudí.
Skokani
Zástupcovia Googlu predstavili aj skokanov roka 2015, v ktorom sú zoradené výrazy a osobnosti, o ktoré najviac stúpol záujem. Na prvej priečke sa umiestnili Majstrovstvá sveta v hokeji 2015, nasledujú Agario, Tour de France 2015, Eurojackpot a Feriha.
"Rebríček Top skokanov je zrkadlom toho, čím žila slovenská spoločnosť v roku 2015. Prekvapilo nás, že sa tento rok do prvej desiatky nedostali žiadne osobnosti. Naopak záujem o významné športové udalosti či informácie už tradične zastáva svoje miesto. Do rebríčka si tento rok opäť našla cestu aj televízna zábava,“ uviedol Michal Zachar, marketingový manažér Googlu pre Českú republiku a Slovensko.
Skokan |
---|
1.MS v hokeji 2015 |
2. Agario |
3.Tour de France 2015 |
4. Eurojackpot |
5. Feriha |
6. RegioJet |
7. Denník N |
8. zatmenie slnka |
9. 50 odtieňov sivej |
10. Horná Dolná |
Zdroj: Google Trends
Najvyhľadávanejší je Facebook
Vôbec najčastejšie vyhľadávaným výrazom na slovenskej verzii Googlu je už piaty raz po sebe Facebook, za ktorým nasledovali YouTube, Topky, Pokec a Bazoš.
Najvyhľadávanejšie |
---|
1. Facebook |
2. YouTube |
3. Topky |
4. Pokec |
5. Bazoš |
6. Gmail |
7. Prekladač |
8. TV program |
9. SME |
10. SHMÚ |
Zdroj: Google Trend
Výrazy s 2015
Google má taktiež kategóriu, v ktorej užívateľ pri hľadaní zadal rok 2015. Opäť vyhrali Majstrovstvá sveta v hokeji, nasledoval kalendár či Tour de France 2015.
Výrazy s 2015 |
---|
1. MS v hokeji 2015 |
2. kalendár 2015 |
3. Tour de France 2015 |
4. filmy 2015 |
5. minimálna mzda 2015 |
6. Veľká noc 2015 |
7. dovolenka 2015 |
8. Superstar 2015 |
9. horoskop 2015 |
10. referendum 2015 |
Zdroj: Google Trends
Osobnosťou Karel Gott
V osobností skončil na prvom mieste český spevák Karel Gott, za ním je moderátorka TV JOJ Adriana Kmotríková, herečka Hedy Lamarr, Martin Jakubec a herečka Dakota Johnson.
Celkovo najvyhľadávanejšou osobnosťou je slovenský cyklista Peter Sagan, nasledujú Selena Gomez, Taylor Swift, Dominika Mirgová a Karel Gott.
Osobnosti |
---|
1. Karel Gott |
2. Adriana Kmotríková |
3. Hedy Lamar |
4. Martin Jakubec |
5. Dakota Johnson |
6. Pierre Brice |
7. Klára Vytisková |
8. Stephen Hawking |
9. Magda Paveleková |
10. Bekim |
Zdroj: Google Trends
"Kto je" a "Čo je"
Medzi hľadanými ľuďmi bol aj Bekim z projektu Srdce pre deti. Jeho meno sa objavilo okrem osobnostín aj v sekcii "KTO JE". Ľudí ale najviac zaujímalo kto je hipster, Martin Jakubec, iluminát, filantrop či youtuber a vloger GoGo.
V kategórii "ČO JE" sa ľudia najviac pýtali Googlu čo je láska. Zaujímali ich aj pojmy instagram, ovulácia, IBAN ale aj to, čo je dobré na opicu.
KTO JE | ČO JE | |
---|---|---|
1. | kto je hipster | čo je láska |
2. | kto je Martin Jakubec | čo je NFC |
3. | kto je Dan Bilzerian | čo je dobré na opicu |
4. | kto je iluminát | čo je LTE |
5. | kto je gejmr | čo je Viber |
6. | kto je Red John | čo je Instagram |
7. | kto je duch svätý | čo je ovulácia |
8. | kto je filantrop | čo je dobré na hnačku |
9. | kto je Bekim | čo je IBAN |
10. | kto je GoGo | čo je dobré na kašeľ |
Zdroj: Google Trend
Ako? a Prečo?
V kategórii "AKO?" Slovákov najviac zaujímali takmer rovnaké veci ako v roku 2014. Ako schudnúť, ako pribrať, ako si stiahnuť pesničku, prestať fajčiť, ako otehotnieť, ako si uviazať kravatu.
Slováci sa pýtali aj "PREČO". Najčastejšie sa pýtali prečo nechce korytnačka jest, prečo ľuďom hrabe. Padla aj otázka "prečo som stále hladná" či "prečo krava nenosí kravatu".
AKO | PREČO | |
---|---|---|
1. | ako schudnúť | prečo nechce korytnačka jesť |
2. | ako sa to robí | prečo ľuďom hrabe |
3. | ako pribrať | prečo sú v syre diery |
4. | ako naladiť Dajto | prečo je more slané |
5. | ako stiahnuť video z YouTube | prečo si láska |
6. | ako zarobiť | prečo opúchajú nohy |
7. | ako zbaliť babu | prečo krava nenosí kravatu |
8. | ako prestať fajčiť | prečo som stále hladná |
9. | ako uviazať kravatu | prečo nefunguje post.sk |
10. | ako otehotnieť | prečo sa muži nechcú ženiť |
Kompletný zoznam najvyhľadávanejších výrazov v roku 2015 nájdete TU.
Pozrite si analýzu Novín o 17: