Facebook spúšťa vlastné trhovisko medzi užívateľmi
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
SAN FRANCISCO / Americká spoločnosť Facebook spúšťa novú službu Marketplace (trhovisko), ktorá sa zameria na predaj a nákup rôzneho tovaru medzi užívateľmi rovnomennej sociálne siete. Firma uviedla, že nová služba bude v najbližších dňoch k dispozícii užívateľom starším ako 18 rokov v USA, Británii, Austrálii a na Novom Zélande. Marketplace bude konkurovať napríklad internetovej aukčnej sieni eBay.
V rámci služby Marketplace budú môcť užívatelia zverejniť fotografiu, popis a cenu predmetu, ktorý chcú predať. Fotografie sa budú zobrazovať ľuďom v blízkom okolí a prípadní záujemcovia sa budú môcť s predajcom spojiť. Ďalší postup bude záležať na vzájomnej dohode, Facebook sa nebude podieľať na zaistení platby ani na dodávke tovaru.
Nová služba bude v nasledujúcich dňoch dostupná používateľom mobilné aplikácie Facebook cez iPhone aj prístroje so systémom Android. Postupne by sa mala rozšíriť do ďalších krajín a v najbližších mesiacoch by mala byť k dispozícii aj na verziu Facebooku pre osobné počítače.
Blší trh
"V češtine by som to nazval skôr, blší trh 'než priamo, trhovisko', ktoré by mohlo asociovať konkurenciu pre (internetový obchod) Amazon," uviedol Adam Kurzok z investičnej spoločnosti Incomming Ventures. Nová služba podľa neho bude súperiť skôr s inzertnými servermi či s portálom eBay.
Nebude si účtovať poplatky
"Vďaka prepojeniu s Facebook Messengerom si nedohaduje obchod s anonymným človekom. Facebook si za jednotlivé transakcie neplánuje účtovať žiadne poplatky, čo mu dáva zásadnú výhodu pred konkurenciou," upozornil Kurzok. Zaujímavosťou podľa neho je, že v Českej republike podobný koncept nedávno spustili aplikácie LETG alebo Bayo.
Facebook tvrdí, že ľudia jeho sieť v posledných rokoch čoraz viac využívajú na predaj a nákup tovaru. Facebookové skupiny zamerané na predaj a nákup navštívi každý mesiac viac ako 450 miliónov užívateľov, uviedol Facebook.