Najhodnotnejšou značkou Európy je Nokia
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
Zdroj: Richard Smith/ilustračné foto
V rámci štúdie bolo skúmaných viac ako 3000 značkových firiem z 24 krajín a 16 priemyselných odborov.
Fínska spoločnosť Nokia, ktorá je najväčším výrobcom mobilných telefónov na svete, je najhodnotnejšou európskou značkou. Vyplynulo to z výsledkov štúdie, ktorých výsledky dnes zverejnil Inštitút pre európske značky vo Viedni. Druhé miesto obsadil francúzsky výrobca a predajca luxusného tovaru LVMH, tretie miesto patrí britsko-holandskému producentovi spotrebného tovaru, spoločnosti Unilever.
Telekomunikáciám patria aj ďalšie miesta v rebríčku. Na štvrtom mieste je Telefónica, na piatom Vodafone, na siedmom Deutsche Telekom a na deviatom France Télécom. Šieste a ôsme miesto obsadili automobilky Mercedes-Benz a BMW a prvú desiatku uzatvára belgický pivovar inBEV.
"Značky vytvárajú bohatstvo - budúcnosť Európy závisí na silných značkách, ktoré podporujú rast, zamestnanosť a vytvárajú identitu národných ekonomík," komentoval výsledky štúdie vedúci prieskumu a výkonný riaditeľ inštitútu Gerhard Hrebicek. Najväčší pomer prvých desiatich značiek k HDP podľa nej vykazuje Fínsko a Švajčiarsko, na konci tabuľky sú Rumunsko, Bulharsko a Rusko.
V rámci štúdie, ktorú realizovali firmy Novomatic a Raiffeisen, bolo skúmaných viac ako 3000 značkových firiem z 24 krajín a 16 priemyselných odborov.