Matsushita a Google spolupracujú na internetovom televízore
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
Zdroj: SITA/AP/Ng Han GuanúILUSTRAčNé
Japonský elektronický koncern Matsushita Electric Industrial Co Ltd a internetový gigant Google Inc spolupracujú na vývoji televizoru s prístupom na internet.
Japonský elektronický koncern Matsushita Electric Industrial Co Ltd a internetový gigant Google Inc spolupracujú na vývoji televízoru s prístupom na internet.
Spoločnosti dnes oznámili, že tento televízor uvedú na trh v Spojených štátoch tento rok na jar. Termín, kedy sa televízor začne predávať v iných krajinách ešte neurčili.
Televízor zaistí priamy prístup ku stránkam YouTube, kde sú k dispozícii videoklipy a užívatelia si ich môžu vymieňať. Podobne sa dostanú i ku stránkam internetových albumov Picasa Web Albums k výmene fotografií. Obidve služby patria Googlu. Panasonic zo skupiny Matsushita ale dodal, že dohoda s Googlom nie je exkluzívna.
Spolupráca Panasoniku s YouTube a Picasa Web Albums od Googlu ukazuje prirodzený vývoj internetu a jeho vstup do televízorov s vysokým rozlíšením obrazu, uviedol viceprezident Panasoniku pre spotrebnú elektroniku Merwan Mereby. Akcie Matsushity síce uzavreli dnešné obchodovanie v Tokiu so stratou, ale ihneď po oznámení spolupráce s Googlom vzrástli.
Matsushita je najväčší svetový výrobca plazmových televízorov. Na konci minulého roku oznámil, že prevezme tiež kontrolu nad spoločným podnikom s výrobou LCD obrazoviek a že postaví na technológii z tekutých kryštálov nový výrobný závod. Pre koncern, ktorý doteraz razantne investoval do plazmovej technológie, je to významný strategický posun, pripomenula agentúra Reuters.