Pohľad českého pilota Airbusu. Toto mohli byť osudné tri minúty
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
Vieme, kto boli piloti tragického letu 447. Určite žiadne béčka. Aj napriek tomu z vyšetrovacích správ a záznamov čiernych skriniek vyplýva, že ich vo vzduchu nad oceánom niečo zaskočilo. Veci sa začali vyvíjať čudne... A to vyvrcholilo asi trojminútovým pádom z výšky 10 kilometrov! S pilotom českých aerolínií Karlom Mündelom sme sa zamýšľali nad tým, čo stálo za týmito tromi minútami...
Čo sa dialo počas troch minút, kedy sa lietadlo blížilo svojmu tragickému koncu? Počas prudkého klesania až kým sa nerozbilo o hladinu mora? Lietadlo totiž dosiahlo rýchlosť príliš nízku na to, aby sa vôbec dokázalo udržať vo vzduchu...
"Na tom lietadle nedošlo vôbec k dekompresii. To znamená, že automaticky vyhadzované kyslíkové masky určite nevypadli a za tie tri minúty v tej situácií, ktorá zrejme na palube panovala, bolo nemysliteľné, aby ich ktokoľvek pripravoval a na pristátie na vodu! V podstate do poslednej chvíle posádka ani nič také ako pristátie na vodu neplánovala. Myslím si, že sa snažili lietadlo udržať vo vzduchu a ich snahou bolo letieť," myslí si Karel Mündela.
Z vyšetrovacej správy totiž vyplýva niekoľko zaujímavých vecí. Okrem toho, že nevypadli ani plávacie vesty, neboli použité ani kyslíkové masky, sedadlá pilotov vyzerali, ako keby v hrozivej situácií nikto nemyslel ani na bezpečnostné pásy.
Čo musel prekonať kapitán, aby sa vôbec priblížil do pilotnej kabíne? O tom všetkom sa viac dozviete v rozhovore s pilotom Mündelom.
ISIFA