Al-Kájda stavila na reklamu, útočníkov hľadá na internete!
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
Al-Kájda ponúka výcvik pre samovraždedných útočníkov na internete. Uchádzačom stačí uviesť podobornosti o ich skúsenostiach, navrhnúť možný cieľ útoku a jednoducho poslať mail.
Cieľ? Francúzi, Američania či Briti
Teroristická organizácia dokonca špecifikuje najvhodnejšie krajiny. Ekonomické a vojenské objekty vo Francúzsku, USA, Veľkej Británii či v Izraeli sú ideálnymi možnosťami pre potenciálnych dobrovoľníkov. Totožnosť uchádzačov by však mala byť zhodná s cieľovými krajinami.
Ako uvádza britský denník Daily Mail vo svojom internetovom vydaní, inzeráty sa objavili na niekoľkých fórách určených pre islamských extrémistov. Reklamu uverejnili aj stránky Al-Fida a Shmoukh al-Islam a Honein.
Útočí vlk samotár
"Cieľom výcviku je aj naďalej zotrvať s našimi bratmi. ktorí sa snažia vykonávať operácie pre veľké zabíjanie a porážku nepriateľov islamu," píšu tvorcovia náborovej reklamy.
Podľa nich je celkom prirodzené, že sieť jednotlivích prívržencov džíhádu, ktorých nazývame aj "samotárskymi vlkmi" sa čoraz viac rozširuje a ukazuje. "V súhrne je to kompletná operácia džihádu. Vykonáva ju však len jeden útočník," dodáva al-Kájda.
Internet dobrým sluhom
Al-Kájda a jej regionálne odnože často využívajú džihádské internetové fóra. Posielajú cez ne rôzne vyhlásenia, priznávajú sa k teroristickým útokom a komunikujú so svojími nasledovníkmi.
Túto výzvu možno tiež považovať za provokáciu zo strany al-Kájdy. V pondelok totiž americké jednotky zabili jej generálneho manažéra Al-Libiho.
Staňte sa fanúšikom spravodajstva TV JOJ na sociálnej sieti FACEBOOK a vyhrajte!
ISIFA/SITA