Zatiahnuté
15°
Bratislava
Hugo
1.4.2025
Žiadni zamestnanci, len umelá inteligencia: Revolučný hotel bude o vás vedieť všetko
Zdielať na

Žiadni zamestnanci, len umelá inteligencia: Revolučný hotel bude o vás vedieť všetko

Archívne video Archívna reportáž

AI bude pomáhať aj lekárom na Slovensku

LAS VEGAS / Mnohí cestovatelia si už plánujú letnú dovolenku. Okrem bežných hotelov si môžu vybrať aj taký, ktorý sa od ostatných odlišuje - poháňa ho totiž umelá inteligencia.

TN.cz uvádza, že správcovia jedného z pripravovaných hotelov posunuli hranice personalizácie na úplne novú úroveň. Hotel Otonomus, ktorý sa má v Las Vegas otvoriť v júli 2025, sa stane prvým ubytovacím zariadením fungujúcim výlučne na princípe umelej inteligencie.

Od momentu registrácie začína hotel zbierať údaje o svojich hosťoch

Podľa vyjadrenia zakladateľa a generálneho riaditeľa hotela Philippa Ziada pre televíziu KVVU-TV prehľadáva umelá inteligencia internet, sociálne siete a digitálnu komunikáciu návštevníkov, aby vytvorila ich jedinečný digitálny avatar. "Vďaka tomu poznáme každú preferenciu našich hostí," povedal Ziad.

Digitálny avatar sa priebežne učí zo správania hostí a dokáže si zapamätať ich obľúbené nastavenia – od ideálnej teploty v izbe až po preferovaný spôsob prípravy kávy. Viceprezident spoločnosti Growth Holding, pod ktorú hotel patrí, Steve Escalante pre web TechInformed zdôraznil, že systém je navrhnutý tak, aby bol bezchybný a neúnavný. "Ak si dnes objednáte kávu presne na váš spôsob, zajtra vám ju pripravíme rovnako," vysvetlil.

Bezpečnosť údajov problém nie je

"Hostia majú možnosť rozhodnúť sa, či chcú zdieľať svoje údaje alebo nie. Všetky informácie sú bezpečne uložené v cloude a slúžia výhradne na zlepšenie pobytu," ubezpečil.

Celý pobyt v hoteli bude plne bezkontaktný. Pri registrácii hostia naskenujú svoj preukaz totožnosti a tvár, pričom rozpoznávanie tváre následne umožní vstup do hotelovej izby. Virtuálny asistent bude k dispozícii na vybavenie akýchkoľvek požiadaviek.

Bezkontaktná technológia sa uplatňuje aj pri doručovaní jedla, hygienických potrieb či čistých uterákov. Hostia si ich môžu objednať cez mobilnú aplikáciu a prevziať v špeciálnych trezoroch, ktoré sú prístupné z hotelovej chodby aj z izby.

Nevyhovuje vám izba? Prispôsobne si ju

Jednou z najinovatívnejších funkcií hotela je možnosť prispôsobiť si veľkosť izby. Vďaka prepojeniu miestností umelá inteligencia umožní návštevníkom meniť usporiadanie priestorov podľa ich želania. Ak si hostia prajú dve spálne, systém automaticky aktivuje spojovacie dvere medzi izbami.

Hotel prináša revolučný koncept, v ktorom sa tradičné hotelové služby spájajú s pokročilou technológiou a úplnou personalizáciou pobytu.

Zdielať na

Súvisiace články

Najčítanejšie správy