Potkan a šváb v polievke. Známy reťazec preto zatvára všetkých 2000 prevádzok
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
TOKIO / Sukiya je súčasťou spoločnosti Zensho Holdings, ktorá v Japonsku vlastní niekoľko reťazcov reštaurácií. Jej akcie minulý pondelok po oficiálnom potvrdení výskytu potkana v polievke miso prudko klesli, ale neskôr v priebehu týždňa sa zotavili.
Jeden z najväčších japonských reštauračných reťazcov Sukiya od dnešného dňa do 4. apríla zatvorí takmer všetkých svojich takmer 2 000 prevádzok, aby ich dôkladne vyčistil. Podnietili ju k tomu dva prípady, keď stravníci našli v jedle potkana a časť švába, informovala spravodajská stanica BBC.
Reťazec Sukiya je známy svojimi ryžovými jedlami s hovädzím mäsom. Od januára však na internete kolujú tvrdenia, že jeden zo zákazníkov reštaurácie v meste Tottori našiel v miske polievky miso mŕtveho potkana, čo reťazec potvrdil až pred týždňom. V piatok potom zákazník v tokijskej reštaurácii tohto reťazca našiel v jedle časť švába.
Vedenie reťazca následne vydalo vyhlásenie, v ktorom sa uvádza, že väčšina reštaurácií bude zatvorená, „aby sa zabránilo zamoreniu škodcami a hlodavcami“. Zároveň sa ospravedlnilo za „spôsobenie značných nepríjemností a obáv zákazníkom“.
Sukiya je súčasťou spoločnosti Zensho Holdings, ktorá v Japonsku vlastní niekoľko reťazcov reštaurácií. Jej akcie minulý pondelok po oficiálnom potvrdení výskytu potkana v polievke miso prudko klesli, ale neskôr v priebehu týždňa sa zotavili.