Za pád Airbusu môže zlyhanie stroja aj ľudského faktoru
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
Príčinou tragickej nehody stroja airbus spred troch rokov bolo zlyhania technického aj ľudského faktora. Tvrdí to vo štvrtok zverejnená konečná správa o tragédii letu z Ria de Janeira do Paríža. Podľa francúzskeho úradu pre bezpečnosť leteckej dopravy (BEA) zlyhali najprv merače okamžitej rýchlosti, na čo piloti stroja nedokázali správne a pohotovo zareagovať a "úplne stratili kontrolu nad situáciou".
Ovplyvňovanie vyšetrovania
Výsledkom bolo zrútenie stroja do vôd Atlantického oceánu. BEA preto v správe navrhla ďalšie bezpečnostné opatrenia, ktoré majú do budúcnosti zabrániť zopakovaniu podobnej katastrofy. Okrem výmeny chybného zariadenia na všetkých strojoch airbusu leteckej spoločnosti Air France museli piloti podstúpiť špeciálny výcvik na zvládnutie obdobne náročnej situácie. Zo strany pozostalých sa však objavili tvrdenia, že Airbus aj Air France ovplyvňovali vyšetrovania v záujme hodenia viny na pilotov.
Neprežilo 228 ľudí
Nehoda z 1. júna 2009 bola jednou z najtragickejších svojho druhu a neprežilo ju 228 ľudí vrátane troch Slovákov. Podľa predchádzajúcich zistení expertov piloti nezareagovali včas a správne, keď stroj stratil výšku po zamrznutí meračov rýchlosti. Airbus A330 na trase Rio de Janeiro-Paríž zmizol v noci z 31. mája na 1. júna 2009 približne tisíc kilometrov od brazílskeho pobrežia.
Rozsiahla pátracia akcia
Pátranie po troskách spadnutého stroja vo vodách Atlantického oceánu medzi Brazíliou a Afrikou bolo jednou z najrozsiahlejších akcií tohto druhu. Expertom sa napokon po takmer dvoch rokoch aj s pomocou robotických ponoriek podarilo vyloviť obe čierne skrinky z niekoľkokilometrových morských hlbín.
Spravodajská aplikácia Noviny TV JOJ pre iPhone TU. ZADARMO.
ISIFA