Pozor, horúce! Takto si v USA vysúdite milióny...
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
Spojené štáty zrejme nemajú vo svete konkurenciu v upozorneniach, ktoré sa nachádzajú na obaloch výrobkov. V kníhkupectve vás upozornia aj na to, že knihy nepatria do úst, tak a už to viete. Deka či perina zas podľa písomných upozornení neslúži ako ochrana pred tornádom. Zopár takýchto "užitočných" rád sa dostáva aj na náš domáci trh.
Dieťa do mikrovlnky nepatrí
Igelitové vrecko by ste nemali dávať na hlavu svojho dieťaťa. Môžete ho totiž zadusiť. "Je to vtipné, ale myslím, že aj užitočné, si myslím, že veľa ľudí to môže urobiť," myslí si opýtaná žena.
Pre väčšinu normálnych ľudí sú vtipné nápisy smiešne. Fotky či videá zachytávajúce takéto upozornenia sa ihneď stávajú hitom na internete. "Bola to plyšová hračka a napísané tam bolo, že nedávajte do mikrovlnnej rúry s dieťaťom," opisuje Slovenka žijúca v Amerike, Lucia.
Obarila sa, tak vysúdila milióny
Známy je prípad keď Američanka Stella Libeck vysúdila od fastfoodového giganta 2,7 milióna dolárov. Objednala si kávu, s ktorou sa obarila, lebo na poháriku nebolo žiadne varovanie. Po tomto kurióznom prípade vyšiel v USA nový zákon, ktorý nariaďuje nápis POZOR HORÚCE na všetkých pohárikoch, v ktorých sa podávajú teplé nápoje.
"Treba sledovať zákony v rôznych krajinách," vysvetľuje John Mitchell z právnickej služby. Varovania majú na starosti americkí právnici. Svojich klientov, ktorými sú veľké firmy, takto chránia pred žalobami. Ľudia v spojených štátoch sú schopní vysúdiť milióny, a to aj v prípade ak vypijú čistiaci prostriedok.
Aj na Slovensku sú známe humorné nápisy. Ako napríklad: Neopirajce šebe bicigle o scenu, bo olecí brizolit.
Téme sa venuje Maroš Kočan. Spojte sa s ním cez profil na Facebooku.
TV JOJ