Ryanair musí odškodniť cestujúcu, ktorá pre popol čakala na let
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
Írska letecká spoločnosť Ryanair musí odškodniť svoju krajanku, ktorá pre popol z islandskej sopky Eyjafjallajökull musela v apríli 2010 v Portugalsku čakať sedem dní na svoj let. Rozhodol o tom vo štvrtok Súdny dvor EÚ.
Ryanair musí platiť
Podľa neho neexistuje žiadne obmedzenie, ktoré by leteckej spoločnosti malo brániť v plnení si svojich povinností vo veci starostlivosti o svojho klienta. Platí to aj pre výbuch sopky. Ryanair tak musí plne odškodniť poškodenú pasažierku, ktorá na ubytovanie, jedlo a dopravu minula viac ako 1 300 eur, ktoré jej írska spoločnosť dodnes nepreplatila.
Zrušených bolo 100 tisíc letov
Eyjafjallajökull sa vtedy po dlhom čase prebrala k životu a na dlhé dni ochromila leteckú dopravu v Európe. Zrušených bolo vyše 100 tisíc letov, čo postihlo osem miliónov pasažierov. Išlo o najrozsiahlejšie uzavretie vzdušného priestoru od druhej svetovej vojny. Letecké spoločnosti vtedy prichádzali o stovky miliónov eur denne v rámci starostlivosti o uviaznutých pasažierov.
To podľa najvyššieho súdu EÚ sídliaceho v Luxemburgu platí aj pre tie nízkonákladové aerolinky. Ryanair pritom dlhodobo čelí kritike z viacerých strán, ktorým sa nepozdáva jeho hospodárenie ani úroveň prepravy za oveľa nižšie ceny, ako ponúkajú tradičné letecké spoločnosti.
Spravodajská aplikácia Noviny TV JOJ pre iPhone TU. ZADARMO.
ISIFA