Krutá pravda. Čo naozaj robia rušňovodiči počas jazdy
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BUENOS AIRES / Keď do kabín rušňovodičov nainštalovali kamery, nik netušil, akú trpkú pravdu odhalia. Pri pohľade na čítajúcich, esemeskujúcich či dokonca driemajúcich vodičov vlakových súprav je zázrak, že nehôd nebolo viac. Prístup zamestnancov železníc sa však nezmenil ani po čiernom júli, počas ktorého havarovali vlaky po celom svete.
Vodiči často porušovali predpisy
Tvrdý zákrok voči vodičom vlakových súprav v argentínskom Buenos Aires odhalil nevídané. Ako totiž vidno z kamerového záznamu, vodiči pokojne počas jazdy zaspávajú, esemeskujú či čítajú knihu.
Z chýb svojich kolegov v Španielsku či Švajčiarsku sa očividne nepoučili. Nebyť razie ministra dopravy, chodia s džbánom po vodu pokojne aj naďalej.
"V kabíne je zakázané používať mobilné telefóny a vpúšťať do nej cudzie osoby. Tento zákaz bol v mnohých prípadoch porušený," priznal minister dopravy Florencio Randazzo.
V krajine zavádzajú prísnejšie opatrenia
Previnilcov okamžite prepustili. Tých, čo zostali, v rámci nových bezpečnostných opatrení čaká ďalších 100 hodín tréningu. A to je len začiatok.
"Do kontrolného systému zavádzame aj test na hladinu kyslíka v krvi. Ten nám napovie, či má daný človek predpoklad zaspať. Testujme aj prítomnosť alkoholu, drog a technické parametre," dodáva Randazzo.
Kompetentní veria, že sériou opatrení napravia pošramotenú povesť argentínskych železníc. Len od uplynulého roku záchranári zasahovali pri dvoch veľkých nešťastiach, keď o život prišlo vyše 50 ľudí a takmer 1000 sa zranilo.
Článok si môžete pozrieť aj cez iPhone či iPad vďaka novej aplikácii. ZADARMO.
TV JOJ