Pivo pijeme v papučiach, dôvodom sú peniaze
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
Otvoríte si ho radšej doma na gauči alebo chodíte radšej na čapované? Reč je o pive. Česi bijú na poplach. Jeho spotreba v baroch či krčmách u nich za polroka výrazne klesla. Ľudia si ho radšej vychutnávajú doma. Podobné je to aj u nás. Dôvodom sú peniaze.
Viac sa predáva fľaškové pivo
Česi a pivo. To je láskyplný vzťah trvajúci storočia. Za posledný polrok sa ale v inak spokojnom zväzku začínajú objavovať trhliny. Stalo sa niečo neuveriteľné - Česi prestávajú chodiť na čapované pivo. "57 percent obratu tvorí predaj fľaškového piva cez supermarkety a obchody. 43 percent je predaj v gastronómi. Trend domáceho popíjania piva pozorujú majitelia reštaurácií už niekoľko rokov. Ale až tento rok ľudia vypili viac piva z fliaš a plechoviek," hovorí riaditeľ českého zväzu pivovarov Vladimír Balach.
Polliter dvanásťstupňového čapovaného piva v reštaurácii vyjde v prieměre na tridsať korún. To isté množstvo ale v obchode zoženiete zhruba o tretinu lacnejšie.
Pomer konzumácie piva na Slovensku 60:40
Správne vychladené, čapované a dvanásťstupňové na Slovensku kúpite za euro desať. "V súčasnej dobe sa pomer konzumácie piva pohybuje približne 60:40. 60 v prospech obchodov verzus reštaurácie a pivárne. Je to trend, ktorý pozorujeme a nie je to prvý rok, ale pozorujeme to už niekoľko rokov," hovorí prezidentka združenia výrobcov piva a sladu Mgr. Júlia Hurná, PhD. A tak ako v Českej republike, aj u nás sa teda dlhé stáročia pretrvávajúca kultúra mení.
"V súčasnosti v porovnaní s 2008 klesli reálne výdavky slovenských domácností v spotrebe asi o 10 percent. Približne štvrtina domácností na Slovensku si nemôže každý druhý deň dovoliť mäsité jedlo a 30 percent nemá nato, aby raz do mesiaca pozvalo svojich priateľov do reštaurácie," vysvetľuje analytička banky Eva Sadovská.
Staňte sa fanúšikom spravodajstva TV JOJ na sociálnej sieti TWITTER!
ISIFA