Skoro jasno
Bratislava
Klement
23.11.2024
Pivo pijeme v papučiach, dôvodom sú peniaze
Zdielať na

Pivo pijeme v papučiach, dôvodom sú peniaze

Otvoríte si ho radšej doma na gauči alebo chodíte radšej na čapované? Reč je o pive. Česi bijú na poplach. Jeho spotreba v baroch či krčmách u nich za polroka výrazne klesla. Ľudia si ho radšej vychutnávajú doma. Podobné je to aj u nás. Dôvodom sú peniaze.

Viac sa predáva fľaškové pivo

Česi a pivo. To je láskyplný vzťah trvajúci storočia. Za posledný polrok sa ale v inak spokojnom zväzku začínajú objavovať trhliny. Stalo sa niečo neuveriteľné - Česi prestávajú chodiť na čapované pivo. "57 percent obratu tvorí predaj fľaškového piva cez supermarkety a obchody. 43 percent je predaj v gastronómi. Trend domáceho popíjania piva pozorujú majitelia reštaurácií už niekoľko rokov. Ale až tento rok ľudia vypili viac piva z fliaš a plechoviek," hovorí riaditeľ českého zväzu pivovarov Vladimír Balach.

Polliter dvanásťstupňového čapovaného piva v reštaurácii vyjde v prieměre na tridsať korún. To isté množstvo ale v obchode zoženiete zhruba o tretinu lacnejšie.

Pomer konzumácie piva na Slovensku 60:40

Správne vychladené, čapované a dvanásťstupňové na Slovensku kúpite za euro desať. "V súčasnej dobe sa pomer konzumácie piva pohybuje približne 60:40. 60 v prospech obchodov verzus reštaurácie a pivárne. Je to trend, ktorý pozorujeme a nie je to prvý rok, ale pozorujeme to už niekoľko rokov," hovorí prezidentka združenia výrobcov piva a sladu Mgr. Júlia Hurná, PhD. A tak ako v Českej republike, aj u nás sa teda dlhé stáročia pretrvávajúca kultúra mení.

"V súčasnosti v porovnaní s 2008 klesli reálne výdavky slovenských domácností v spotrebe asi o 10 percent. Približne štvrtina domácností na Slovensku si nemôže každý druhý deň dovoliť mäsité jedlo a 30 percent nemá nato, aby raz do mesiaca pozvalo svojich priateľov do reštaurácie," vysvetľuje analytička banky Eva Sadovská.

Staňte sa fanúšikom spravodajstva TV JOJ na sociálnej sieti TWITTER!

ISIFA

Súvisiace články

Najčítanejšie správy