Neviete kam letieť? Pýta sa Malaysia Airlines
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
KUALA LUMPUR / Letecká spoločnosť Malaysia Airlines stiahla kontroverzný slogan, ktorý využívala v rámci svojej zimnej kampane. Dôvodom je kritika ľudí. Mnohým príde, vzhľadom k tragickým udalostiam, ktoré spoločnosť tento rok postihli, ironický a necitlivý.
"Chcete niekam letieť, ale neviete kam?", spýtali sa malajzijské aerolínky svojich klientov v rámci zimnej kampane na sieti Twitter.
Slogan sa však namiesto úspechu dočkal kritiky. Malaysia Airlines má totiž za sebou veľmi tragický rok. V marci zmizol z radarov let MH370, ktorého trosky sa doposiaľ nenašli.
O niekoľko mesiacov neskôr, v júli tohto roku, sa na Ukrajine zrútil let MH17. Príčina pádu je stále predmetom vyšetrovania. Mnohí tvrdia, že sa stroj stal terčom proruských separatistov bojujúcich na východe krajiny.
Takto to vyzeralo na mieste nešťastia krátko po páde lietadla. Pozrite si amatérske video:
Len inšpirácia
Spoločnosť Malaysia Airlines slogan obhajuje tým, že mal len inšpirovať klientov. Po vlne kritiky ho však stiahla a za svoj čin sa ospravedlnila.
Krok vedľa
Nejde však o prvý prešľap aerolíniek. V septembri sa zákazníkov spýtala, aké destinácie by zaradili na svoj "Bucket list", čo je v angličtine pomenovanie pre zoznam vecí, ktoré by mal človek pred smrťou zažiť.
Marektingových stratégov spoločnosti už vtedy mnohí zniesli pod čiernu zem. Zatiaľ čo niektorí užívatelia sociálnych sietí sa na názve kampane bavili, iní sa sťažovali, že je necitlivá.
Aerolínky názov súťaže stiahli a odkaz na ňu odstránili zo svojich internetových stránok. Kampaň však prebieha až do konca roku. Súťažiacich sa ale pýta na miesta, ktoré by si priali navštíviť či aktivity, ktoré by chceli zažiť.
Spoločnosť vtedy vyhlásila, že názov "My Ultimate Bucket List" si zvolila s ohľadom na to, že v Austrálii a na Novom Zélande ide o bežne používanú frázu.
Začiatok konca
Malajzijské aerolínky mali pred dvojicou tragédií veľmi dobrú povesť. Katastrofy, ako i prístup spoločnosti v prvej z nich, však všetko zmenili. Stovky zamestnancov dali výpoveď, báli sa o bezpečnosť.
Spoločnosť čaká pre finančné problémy reorganizácia a bude musieť prepustiť asi štvrtinu zamestnancov.