Kapitán zrúteného lietadla bol skúsený, jeho kroky sú ale nepochopiteľné
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
JAKARTA / Kapitán zrúteného airbusu leteckej spoločnosti AirAsia bol skúseným pilotom. Takmer dvadsať rokov pracoval pre rôzne letecké spoločnosti. Desať rokov lietal pre indonézsku armádu. Niektoré jeho kroky sú ale nepochopiteľné.
"Je láskavý, šikovný, tvrdo pracuje a má rád humor. Je vyrovnaný a nikdy nezvyšuje hlas. Som na neho veľmi pyšná," hovorí v prítomnom čase o svojom otcovi dvadsaťštyriročná Angela.
Rodina stále verí, že je nažive, hoci vie, že skôr či neskôr bude musieť prijať krutú pravdu.
Kapitán Irianto mal s manželkou okrem dcéry aj sedemročného syna, píše CNN. "Irianto bol veľmi zodpovedný pilot. Na posádku lietala bol vždy príjemný," popísal pilota jeho kamarát.
SITA
V letovej hladine iný stroj
Na palube zrúteného lietadla bolo dokopy 162 ľudí, vrátane sedemčlennej posádky a sedemnástich detí. Pátranie po obetiach komplikuje počasie.
Kontrolná veža v Jakarte stratila s lietadlom kontakt v nedeľu o 00:18 stredoeurópskeho času, teda 43 minút po štarte.
Pilot sa dispečerom prihlásil naposledy o šesť minút skôr. Letel vo výške 9,8 kilometra a kvôli búrkovému mraku žiadal o povolenie vystúpiť do výšku 11,6 kilometra.
Reprofoto/mirror.co.uk
Riadenie letovej prevádzky mu povolilo výšku 10,4 kilometra, pretože v danej letovej hladine letel iný stroj. Podľa niektorých odborníkov letel Airbus A320 príliš pomaly. Nie je ale jasné, prečo pilot nevyslal núdzový signál. Po čiernych skrinkách pátra špeciálny medzinárodný tím vybavený akustickým zariadením.
Pozrite si priloženú reportáž:
Logika prikrátka
Letecký odborník Peter Marosszeky z univerzity v Sydney uviedol, že na veľmi pomalú rýchlosť klesania stroja ukazuje skutočnosť, že jeho trosky sú iba desať kilometrov od posledného miesta kontaktu s radarom.
Indonézsky letecký expert Gerry Soejatman sa domnieva, že airbus vystúpil prudko do výšky ako stíhačka a potom vertikálne spadol do mora. Podľa neho piloti nemali najmenšiu šancu lietadlo zachrániť.
"Je náročné pochopiť ich kroky, na to je logika prikrátka. Stroj vplával do vĺn ako kus kovu, ktorý bol vrhnutý z oblohy priamo dole," cituje The Independent experta.
Záchranným tímom sa z Jávskeho mora podarilo vytiahnuť už 30 tiel. Okrem lodí pátrajú pri ostrove Borneo aj ponorky. Tri obete sa už podarilo identifikovať a previesť k ich rodinám. Poslednú rozlúčku sprevádzali modlitby a plač. Pozrite si priložené video: