Skoro jasno
Bratislava
Emília
24.11.2024
Kopilot havaroval úmyselne, potvrdzujú to údaje z druhej čiernej skrinky
Zdielať na

Kopilot havaroval úmyselne, potvrdzujú to údaje z druhej čiernej skrinky

PARÍŽ / Druhý pilot havarovaného airbusu vo francúzskych Alpách zvyšoval rýchlosť stroja po tom, čo lietadlo naviedol smerom k zemi. Uviedli to francúzski vyšetrovatelia analyzujúci druhú čiernu skrinku. Podľa nich to potvrdzuje jeho úmysel nechať lietadlo so 150 ľudmi na palube zrútiť.

"Prvé počutie čiernej skrinky nájdenej vo štvrtok ukazuje, že pilot prítomný v kabíne použil automatického pilota k navedeniu stroja na klesanie do výšky asi 30 metrov. Potom niekoľkokrát pri klesaní pilot zmenil nastavenie automatického pilota, aby klesajúce lietadlo zrýchlilo," uviedol vo vyhlásení francúzsky vyšetrovací úrad BEA.

Druhá čierna skrinka, ktorú objavili v troskách vo štvrtok, zaznamenáva letové parametre, ako je výška letu či rýchlosť stroja. Krátko po nešťastí 24. marca sa už našla prvá čierna skrinka. Ta zaznamenáva rozhovory medzi pilotmi, komunikáciu s leteckými dispečérmi a ostatné zvuky v kabíne.

Facebook.com/Andreas Lubitz

Analýza prvej skrinky ukázala, že pád stroja typu A320 spoločnosti Germanwings najskôr spôsobil druhý pilot. Nevpustil podľa francúzskej prokuratúry kapitána do pilotnej kabíny a stroj naviedol na kurz, ktorý skončil nárazom do horského masívu. Následné vyšetrovanie ukázalo pravdepodobné psychické problémy mladého druhého pilota.

Tragédia v Alpách

Vo francúzskych Alpách v utorok predpoludním  24. marca havarovalo dopravné lietadlo. Airbus A320 lietal vo farbách nemeckej nízkonákladovej spoločnosti Germanwings. 

SITA

Na palube bolo celkom 150 pasažierov. Nikto neprežil. Podľa francúzskeho vládneho činiteľa lietadlo vyslalo núdzový signál o 10:47, keď bolo vo výške 1,5 kilometra.

Osem minút

Lietadlo po vzlete z Barcelony o 10:01, s omeškaním 26 minút, mierilo k západným Alpám oblúkom cez Stredozemné more. Do cieľa malo priletieť o 11:55. Strácať výšku začalo podľa francúzskych médií po tom, ako sa dostalo nad francúzske územie.

O 10:31 bolo lietadlo západne od mesta Toloune ešte vo výške 11 600 metrov. Riadenie letovej prevádzky už s ním stratilo rádiové spojenie.

O minútu neskôr už lietadlo stratilo 300 metrov, o 10:35 bolo na 7 600 metroch a o 10:40 na 2 700 metroch. To sa už nebezpečne približovalo horským hrebeňom a narazilo do horského svahu. Letecká spoločnosť Germanwings stratila so strojom kontakt o 10:53.

Lietadlo prudko klesalo osem minút. Pozrite si video:

Súvisiace články

Najčítanejšie správy