Popularita Charlie Hebdo upadá. Rozstrieľaný Francúz nezabral
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
PARÍŽ / Satirický magazín Charlie Hebdo vyšiel po piatkových útokoch v Paríži s krvavočervenou titulkou a karikatúrou rozstrieľaného Francúza. Miestni obyvatelia, ktorí po januárovom útoku na redakciu magazínu stáli v radoch, aby si mohli kúpiť nové číslo, dnes v nich vzbudzuje rozporuplné reakcie. Priamo v Paríži zisťoval záujem o najnovšie vydanie reportér TV JOJ Rasťo Striško.
V čase, keď francúzska protiteroristická jednotka v stredu ráno zasahovala pri rozsiahlej razii, do stánkov okrem dennej tlače prichádzali aj noviny, ktoré neprinášajú správy.
Dorazilo nové vydanie Charlie Hebdo s titulnou stranou, na ktorej je zobrazený rozstrieľaný Francúz, z ktorého netečie krv, ale jedinečné francúzske šampanské. Pri obrázku svieti komentár "Vy máte zbrane, strčte sa, my máme šampanské."
Rozporuplné názory
Výsmech liberálnej redakcie, ktorá v januári prišla pri teroristickom útoku o takmer všetkých žurnalistov, aj dnes patrí islamistom, ktorí v piatok v Paríži zavraždili 129 ľudí.
Keď vyšlo vydanie Charlie Hebdo po januárových útokoch, ľudia stáli v radoch dlhých niekoľko stoviek metrov, aby si ho mohli kúpiť.
Po krvavom piatku oň záujem nemajú. "Nekúpil som si Charlie, tento chalan pre nás predstavuje vážne problémy. Mali by s tým prestať," myslí si obyvateľ Paríža.
"Nemôžu prestať s Charlie Hebdo. Je to prejav našej sily, že nie sme z teroristov vystrašení, že sa nepoddáme," kontruje iná obyvateľka mesta.
Ako vnímajú Francúzi nové vydanie Charlie Hebdo? Pozrite si reportáž priamo z Paríža: