V Bavorsku sa zrazili vlaky, polícia hlási mŕtvych aj zranených
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
MNÍCHOV / Podľa najnovších informácií si zrážka vlakov Meridian, ku ktorej došlo dnes ráno pri bavorskom meste Bad Aibling, vyžiadal desať obetí. Jednu osobu stále hľadajúú
Podľa polície sú medzi mŕtvymi rušňovodiči oboch vlakov a dvaja sprievodcovia. Krátko pred dvanástou hodinu vytiahli záchranári z vozňov posledných zranených.
Veľká rýchlosť
Podľa nemeckého ministra dopravy Alexander Dobrindta vo vlakoch boli tri čierne skrinky, dve sa už podarilo nájsť. Dobrindt na tlačovej konferencii povedal, že vlaky sa zrazili vo veľkej rýchlosti, pričom v úseku Rosenheim- Holzkirchen majú povolenú rýchlosť 100 kilometrov za hodinu.
Policajný hovorca na mieste tragédie, ktorého citovala spravodajská stanica n-tv, nevylúčil, že počet obetí vzrastie.
Podľa portálu mangfall24.de sú medzi zranenými a obeťami zrejme ľudia, ktorí dochádzajú za prácou. Vo vlakoch podľa všetkého neboli deti, pretože v Bavorsku sú jarné prázdniny, krajina naviac oslavuje fašiangy.
Vykoľajené vagóny
Nehoda sa stala krátko po siedmej hodine ráno pri mestečku Bad Aibling, ktoré leží asi 50 kilometrov juhovýchodne od Mníchova, na lokálnej trati medzi Holzkirchenom a Rosenheimom.
Niekoľko vagónov sa po náraze vykoľajilo. Na mieste zasahuje viac ako sto záchranárov, pre zranených prileteli vrtuľníky.
Neprehľadná situácia
V nemeckých médiách sa objavili špekulácie, že nie je vylúčené chybné nastavenie výhybky. K tejto možnosti sa ale úrady oficiálne nevyjadrili.
Vlaky, ktoré sa zrazili, patria spoločnosti Transdev, čo je najväčší súkromný železničný a autobusový dopravca v Nemecku. Firma v Hornom Bavorsku prevádzkuje vlaky pod obchodnou značkou Meridian.
"Je to jedno z najväčších železničných nešťastí v Nemecku v posledných rokoch, obzvlášť u nás v Bavorsku," uviedol minister vnútra Joachim Herrmann.
Taktiež dodal, že jednokoľajovú trať, kde sa nešťastie stalo a využívajú najmä pre osobnú dopravu. V minulosti ju netrápili žiadne problémy. Podobné regionálne spojenia prešli v uplynulých desaťročiach modernizáciou zabezpečovacích zariadení.
Nemecký minister dopravy Alexander Dobrindt uviedol, že trať bola vybavená zabezpečovacím zariadením, ktoré má automaticky zastaviť vlaky, pokiaľ sa dostanú na spoločnú koľaj.
Pozrite si priloženú reportáž:
Zrážka vlakov v Bavorsku