Oblačno
Bratislava
Katarína
25.11.2024
Česi menej navštevujú krčmy
Zdielať na

Česi menej navštevujú krčmy

PRAHA / Českí muži navštívia krčmu v priemere sedemkrát mesačne, píše spravodajský server Novinky.cz. Klasickú českú krčmu považujú muži stále za najobľúbenejšie reštauračné zariadenie. Centrum pre výskum verejnej mienky však upozorňuje, že českí muži napriek tomu návštevy krčiem postupne obmedzujú.

Ešte v roku 2004 chodili českí muži do krčiem v priemere desaťkrát mesačne. Hlavným motívom zájsť si na pivo či do kaviarne je pre nich chuť zísť sa s priateľmi, pobaviť sa či zlepšiť si náladu.

Až 40 percent českých mužov uprednostní návštevu krčmy pred ostatnými typmi podnikov, ako sú reštaurácie, bary či kaviarne.

Stále však platí, že Česi patria medzi najväčších konzumentov piva na svete. Pivo pije deväť z desiatich mužov. Ročne na hlavu pripadne vypitých 147 litrov piva. Český muž vypije v priemere osem pollitrov za týždeň, žena dva pollitre.

Na pivo chodí len zhruba osem percent žien. Nikam nechodí 13 percent mužov a 20 percent žien.

Najväčší podiel konzumentov piva nájdeme medzi mužmi vo veku 30-44 rokov, a potom v skupine 45-59-ročných, vysvetľujú Novinky.cz.

Rozhoduje chuť aj cena

Podľa prieskumu CVVM pri preferencii značky piva jednoznačne rozhoduje chuť. Svoju veľkú úlohu hrá ale aj cena, najmä pre nízkopríjmové skupiny konzumentov. Ak sa do prieskumu zahrnú muži a ženy, pre nadpolovičnú väčšinu z nich je pri nákupe rozhodujúca aj cena.

Konzumenti piva pripúšťajú len malý vplyv reklamy na výber obľúbenej značky. To však experti na reklamu neuznávajú. "Mne jednoducho ten polliter musí chutiť," hovorí František, "a reklama ma neovplyvní, možno aj preto, že v čase, keď beží v médiách, väčšinou sedím v krčme."

Súvisiace články

Najčítanejšie správy