Leták Lidlu spôsobil v Česku rasistickú hystériu
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
ČESKO / V aktuálnom letáku reťazca Lidl propaguje športové oblečenie model tmavej pleti. Medzi Čechmi to spôsobilo hystériu, na Facebooku reťazca neustále pribúdajú nové a nové rasistické reakcie. Mnohí sa vyhrážajú bojkotovaním obchodu. Viacerí diskutujúci sa však reťazca zastávajú.
"Tu ste v Česku a nás zaujíma, ako svedčí oblečenie Čechovi a nie nejakému černochovi!" alebo "Za koľko sa dá prenajať ten imigrant? Potrebujem odhrabať sneh z ulice." Podobných reakcií sú na facebookovej stránke českého Lidlu desiatky, možno stovky. Môžu za to dve fotografie modela tmavej pleti, ktorý sa v letáku ocitol v spoločnosti 31 fotografií belochov. Hoci sa v letáku spoločnosti objaví model inej farby pleti je sporadicky, tieto dve fotky stačili na to, aby sa cítilo byť viacero Čechov dotknutých. V minulosti sa už Lidl mal stretnúť s prejavmi rasizmu, tentokrát však ide jednoznačne o najbúrlivejšie reakcie, pre portál iDNES.cz to potvrdila to hovorkyňa spoločnosti, Zuzana Holá: "Nikdy to nebolo v takej miere, ako teraz."
Facebook
Facebook
Lidl kampaň nestiahne
Po zbežnom prebehnutí reakcií na Facebooku reťazca sa dá povedať, že kladných reakcií je minimálne toľko, ako tých negatívnych. Mnohí sa za svojich xenofóbnych a rasistických spoluobčanov hanbia. Ustúpiť im nemieni ani Lidl. "Vzhľadom ku skutočnosti, že Česká republika je súčasťou Európy, v ktorej žijú ľudia rôznych národností i rôznej farby pleti, považujeme modelky a modelov v našich reklamných letákoch za celkom v poriadku," uzatvára debatu Holá.