Jasno
Bratislava
Cecília
22.11.2024
Leták Lidlu spôsobil v Česku rasistickú hystériu
Zdielať na

Leták Lidlu spôsobil v Česku rasistickú hystériu

ČESKO / V aktuálnom letáku reťazca Lidl propaguje športové oblečenie model tmavej pleti. Medzi Čechmi to spôsobilo hystériu, na Facebooku reťazca neustále pribúdajú nové a nové rasistické reakcie. Mnohí sa vyhrážajú bojkotovaním obchodu. Viacerí diskutujúci sa však reťazca zastávajú.

"Tu ste v Česku a nás zaujíma, ako svedčí oblečenie Čechovi a nie nejakému černochovi!" alebo "Za koľko sa dá prenajať ten imigrant? Potrebujem odhrabať sneh z ulice." Podobných reakcií sú na facebookovej stránke českého Lidlu desiatky, možno stovky. Môžu za to dve fotografie modela tmavej pleti, ktorý sa v letáku ocitol v spoločnosti 31 fotografií belochov.  Hoci sa v letáku spoločnosti objaví model inej farby pleti je sporadicky, tieto dve fotky stačili na to, aby sa cítilo byť viacero Čechov dotknutých. V minulosti sa už Lidl mal stretnúť s prejavmi rasizmu, tentokrát však ide jednoznačne o najbúrlivejšie reakcie, pre portál iDNES.cz to potvrdila to hovorkyňa spoločnosti, Zuzana Holá: "Nikdy to nebolo v takej miere, ako teraz."

Facebook

Facebook

​​Lidl kampaň nestiahne

Po zbežnom prebehnutí reakcií na Facebooku reťazca sa dá povedať, že kladných reakcií je minimálne toľko, ako tých negatívnych. Mnohí sa za svojich xenofóbnych a rasistických spoluobčanov hanbia. Ustúpiť im nemieni ani Lidl. "Vzhľadom ku skutočnosti, že Česká republika je súčasťou Európy, v ktorej žijú ľudia rôznych národností i rôznej farby pleti, považujeme modelky a modelov v našich reklamných letákoch za celkom v poriadku," uzatvára debatu Holá.

Facebook

Facebook

Súvisiace články

Najčítanejšie správy