Jasno
Bratislava
Cecília
22.11.2024
Spoločnosti, ktoré sa vtipne inšpirovali kauzou Lidl
Zdielať na

Spoločnosti, ktoré sa vtipne inšpirovali kauzou Lidl

PRAHA / Česká republika sa stala dejiskom nebývalej rasistickej kauzy, ktorú má na svedomí nemecký obchodný reťazec Lidl. Do svojho reklamného letáku vložil fotografie černošského modela. Od xenofóbne naladenej časti populácie si vypočul nespočetné množstvo urážok.

Našli sa však aj fitmy, ktoré sa za Lidl postavili a proti rasizmu sa ohradili vtipnou marketingovou kampaňou.

Ako prvá na kauzu zareagovala Alza, najväčší český obchod s elektronikou. Zákazníkom, ktorým rovnako ako vedeniu spoločnosti černosi nevadia, ponúkli v Alze album speváka Karla Černocha za korunu. 

Instagram/Alza.cz

Ďalší sa za Lidl postavila spoločnosť Rossmann, ktorá sa špecializuje na drogériu. Tá všetkým nahnevaným xenofóbom odporúča upokojiť sa a naniesť si na tvár pleťovú masku.

Facebook/Rossmann

Tretím v poradí, ktorý súcití s Lidlom, sa stal ​Jägermeister. Ani jednému z najobľúbenejších alkoholických nápojov nie je nenávisť voči ľuďom inej farbe pleti ľahostajná.

Facebook/Jägermeister

​Kauza zasiahla aj českú značku elektroniky, ktorá sa špecializuje na klávesnice, herné myši a ďalšie počítačové príslušenstvo. Ponúkajú čierne káble.

Facebook/CONNECT IT

​Ak dvaja robia to isté, neznamená to to isté. Černošku v reklame na pivo už známy Bernard použil vlani. Namiesto útokov od rasistov sa v pivovare dočkali urážok od ľavicových bojovníkov za politickú koreknosť.

Súvisiace články

Najčítanejšie správy