Spoločnosti, ktoré sa vtipne inšpirovali kauzou Lidl
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
PRAHA / Česká republika sa stala dejiskom nebývalej rasistickej kauzy, ktorú má na svedomí nemecký obchodný reťazec Lidl. Do svojho reklamného letáku vložil fotografie černošského modela. Od xenofóbne naladenej časti populácie si vypočul nespočetné množstvo urážok.
Našli sa však aj fitmy, ktoré sa za Lidl postavili a proti rasizmu sa ohradili vtipnou marketingovou kampaňou.
Ako prvá na kauzu zareagovala Alza, najväčší český obchod s elektronikou. Zákazníkom, ktorým rovnako ako vedeniu spoločnosti černosi nevadia, ponúkli v Alze album speváka Karla Černocha za korunu.
Instagram/Alza.cz
Ďalší sa za Lidl postavila spoločnosť Rossmann, ktorá sa špecializuje na drogériu. Tá všetkým nahnevaným xenofóbom odporúča upokojiť sa a naniesť si na tvár pleťovú masku.
Facebook/Rossmann
Tretím v poradí, ktorý súcití s Lidlom, sa stal Jägermeister. Ani jednému z najobľúbenejších alkoholických nápojov nie je nenávisť voči ľuďom inej farbe pleti ľahostajná.
Facebook/Jägermeister
Kauza zasiahla aj českú značku elektroniky, ktorá sa špecializuje na klávesnice, herné myši a ďalšie počítačové príslušenstvo. Ponúkajú čierne káble.
Facebook/CONNECT IT
Ak dvaja robia to isté, neznamená to to isté. Černošku v reklame na pivo už známy Bernard použil vlani. Namiesto útokov od rasistov sa v pivovare dočkali urážok od ľavicových bojovníkov za politickú koreknosť.