Tretie miesto v rebríčku obsadila značka Amazon s hodnotou 106,37 miliardy dolárov. Za ňou nasledujú AT&T a Microsoft. Najvyššie umiestnenou neamerickou značkou je Samsung, ktorej patrí šiesta priečka. Nasleduje Verizon, Wallmart, Facebook a desiatku uzatvára spoločnosť ICBC.
Apple prišiel o titul najhodnotnejšej značky. Kto ho zosadil z trónu?
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
PALO ALTO / Google po piatich rokoch vystriedal Apple na pozícii najhodnotnejšej značky na svete. Zatiaľ čo hodnota značky Google sa oproti predošlému roku zvýšila o 24 percent, Apple klesol o 27 percent.
Hodnota spoločnosti Google predstavuje v súčasnosti 109,47 miliardy dolárov. Predstihla tak Apple, ktorý má hodnotu 107,14 miliardy dolárov. Google je najväčším internetovým prehliadačom na svete, ale takisto stojí za mobilným operačným systémom Android. V tomto smere tak tvorí Applu konkurenciu, ktorý vyrába telefóny iPhone a počítačové tablety iPad, na ktorých používa vlastný operačný systém.
"Apple si nedokázal udržať technologickú výhodu a opakovane sklamal svojich stúpencov. Prišiel iba s drobnými kozmetickými úpravami namiesto očakávaných výrazných zmien," uviedla spoločnosť BrandFinance. Ďalej pokračuje, že značka stratila na lesku a musí súperiť s tradičným rivalom Samsungom, ale rovnako aj s mnohými čínskymi značkami.