Aerolinky odškodnia cestujúceho z letu, ktorý vyvolal aféru
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
CHICAGO / Americké aerolinky United Airlines odškodnia všetkých cestujúcich, ktorí si zakúpili letenku na nedeľný let, z ktorého násilím vyviedli jeden z pasažierov. Letecká spoločnosť, ktorá pre incident čelí rozsiahlej kritike verejnosti, na linku z Chicaga do Louisville odbavila viac cestujúcich, než bola kapacita lietadla, preto štyri rezervácie následne zrušila. Šesťdesiatdeväťročný David Dao odmietol vystúpiť, preto ho aerolinky nechali vyviesť ostrahou.
Hovorca spoločnosti Megan McCarthy podľa agentúry AP ponúkol pasažierom búrlivého letu kompenzáciu v hodnote ceny, ktorú za letenku zaplatili. Vybrať si môžu medzi hotovosťou, cestovnými kreditmi či takzvanými míľami, ktoré môžu vymeniť za letenku alebo služby.
Terčom kritiky je aj šéf leteckej spoločnosti Oscar Munoz, ktorý najprv vyvedeného pasažiera označil za rušivého, neskôr sa ale ospravedlnil s tým, že podobná udalosť sa už nikdy nebude opakovať. Akcie aeroliniek po incidente výrazne stratili na hodnote.
Dao, ktorého po incidente hospitalizovali, zatiaľ podľa AP žalobu nepodal, ale jeho právni zástupcovia sa na ňu očividne pripravujú. Požiadali už súd, aby aerolinky a mesto zachovali všetky dôkazy k prípadu.
Na štvrtok Daova rodina ohlásila tlačovú konferenciu, na ktorej chce spoločne so svojimi právnymi zástupcami urobiť vyhlásenie k médiám.