Najhodnotnejšími značkami ostávajú Google, Apple a Microsoft
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BRATISLAVA / Technologickí giganti Google, Apple, Microsoft, Amazon a Facebook okupujú prvých päť priečok rebríčka 2017 BrandZ Top 100 najhodnotnejších značiek sveta, ktorý uverejnili spoločne WPP a Kantar Millward Brown.
Ako spoločnosti informovali, všetky tri firmy si udržali svoje pozície z vlaňajška. Hodnota značky Google narástla za posledný rok o 7 percent na 245,6 mld. USD, v prípade Apple o 3 percentá na 234,7 mld. USD a Microsoft si pripísal 18 percent na 143,2 mld. USD.
Tab. The BrandZ Top 10 Najhodnotnejších značiek sveta 2017
Poradie 2017 | Značka | Kategória | Hodnota značky 2017 (miliardy USD) | Zmena v hodnote značky | Poradie 2016 |
---|---|---|---|---|---|
1 | Technológie | 245,581 | +7 % | 1 | |
2 | Apple | Technológie | 234,671 | +3 % | 2 |
3 | Microsoft | Technológie | 143,222 | +18 % | 3 |
4 | Amazon | Retail | 139,286 | +41 % | 7 |
5 | Technológie | 129,8 | +27 % | 5 | |
6 | AT&T | Telekom | 115,112 | +7 % | 4 |
7 | Visa | Platby | 110,999 | +10 % | 6 |
8 | Tencent | Technológie | 108,292 | +27 % | 11 |
9 | IBM | Technológie | 102,088 | +18 % | 10 |
10 | McDonald’s | Rýchle občerstvenie | 97,723 | +10 % | 9 |
V tomto roku vzrástla celková hodnota všetkých značiek rebríčka Top 100 o 8 percent na 3,64 bil. USD, kým vlani to bol rast o 3 percentá. Počet značiek s hodnotou presahujúcou 100 mld. USD vzrástol zo šesť na deväť. Celková hodnota značiek rebríčka vzrástla od roku 2006, kedy bol rebríček uvedený prvýkrát, o 152 percent.