Zatiahnuté
Bratislava
Katarína
25.11.2024
Za omeškané doručenie platia kuriéri pokutu. Pre stres spôsobujú veľa nehôd
Zdielať na

Za omeškané doručenie platia kuriéri pokutu. Pre stres spôsobujú veľa nehôd

PEKING / Hazardujú so životom len aby si zarobili na živobitie. Majú strach, ale aj napriek tomu si každý deň sadnú na svoje mopedy, skútre, či trojkolky a vozia ľuďom objednaný tovar. Ak neprídu načas, nie, že nezrobia, zaplatia to zo svojho. Preto riskujú aj v extrémne hustej pekingskej doprave.

Čas sú síce peniaze, ale ísť ráno do práce s pocitom, že tento deň môže byť váš posledný, asi nie je najpríjemnejší. Čínski doručovatelia denne riskujú svoje životy v hustej premávke, aby zarobili necelých 700 eur mesačne. "Celý deň som v premávke a len rozmýšľam nad tým, aby som do niekoho nenarazil. Keď som začínal, nemal som veľa šoférskych skúseností a hneď som havaroval," hovorí Lei Wentao, doručovateľ stravy.

Stres a neustále naháňanie termínov. Tovar musí byť doručený presne. Ak kuriér mešká, môže dostať pokutu. Jeden kuriér denne doručí najmenej 100 zásielok, za každú z nich má približne 10 centov. Ak ju nedoručí včas, alebo ak je klient nespokojný, môže dostať pokutu vo výške viac ako 10 eur. Doručovanie je dnes otázka rýchlosti. Objednávky sa často musia dodať do 30 minút. Kuriéri sú v neustálom strese, porušujú dopravné predpisy len preto, aby dostali zaplatené.

V Číne sa doručovaním živia vyše 3 milióny ľudí. Bezpečnosť na cestách sa pri hazardnej jazde veľmi ťažko dodržiava. Len za prvý polrok 2017 zaznamenala polícia 76 obetí a zranených v dôsledku nedbanlivej jazdy doručovateľov. Tí ale tvrdia, že sú pod dvojnásobným tlakom - neprísť o peniaze zo zákazky a nedostať pokutu od polície. Kuriérske spoločnosti preto pristupujú k systému kontroly svojich vodičov.

"Každý kuriér má v našej spoločnosti svoj kód a tak ihneď vieme, či sa stal účastníkom nehody, v ktorom meste sa nehoda stala a tiež ktorý manažér to bude riešiť," hovorí Mao Deyo, riaditeľ kuriérskej spoločnosti.

Je šťastím, ak doručovatelia pracujú pre spoločnosť, ktorá platí zamestnancom havarijné poistenie, pretože je to skôr ojedinelé. Polícia tiež tlačí na úrady, aby systém práce prepravcov začala regulovať, inak sa z čínskych vozoviek stane divoká džungľa.

Súvisiace články

Najčítanejšie správy