Vegetariáni začali reklamnú kampaň proti jedeniu kráv
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
Zdroj: Barbara Stoessel
"Škodlivé plynné emisie" z dobytka a ďalších poľnohospodárskych zvierat podľa inzerátov spôsobujú životnému prostrediu väčšie škody ako doprava.
Britskí vegetariáni začali novú inzertnú kampaň proti dobytku – ich inzeráty s obrázkom zadku kravy a s hlavným heslom "Tiché, ale smrteľné" upozorňujú na to, že svetové stádo asi 1,4 miliardy kráv produkuje pri prežúvaní značné množstvo plynov, ktoré zaťažuje svetovú klímu.
Podľa údajov Organizácie Spojených národov pre výživu a poľnohospodárstvo (FAO) sa poľnohospodárstvo podieľali na skleníkovom efekte 18 percentami, čo je viac ako globálna doprava a takmer toľko ako Spojené štáty. Britská Vegetariánska spoločnosť má ako patróny sira Paula McCartneyho a jeho dcéru Stellu. Zatiaľ bola proti jedeniu mäsa predovšetkým z etických dôvodov. Teraz k tomu pridala ekologické dôvody.
"Škodlivé plynné emisie" z dobytka a ďalších poľnohospodárskych zvierat podľa inzerátov spôsobujú životnému prostrediu väčšie škody ako doprava. Inzerát končí vyhlásením, že "nejde len o horúci vzduch". Akcia má podľa hovorcu spoločnosti prinútiť čitateľov, aby sa viac zamysleli nad vzťahom jedla a životného prostredia.
Fakt, že kravy produkujú metán, je známy dlho a ide o prirodzený proces. Plyn viaže vodík, ktorý vzniká ako odpadový produkt pri žuvaní trávy