H&M ponúkal cez e-shop rasistickú mikinu na tmavom chlapcovi
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BRATISLAVA / Spoločnosť H&M sa ospravedlnila za obrázok, na ktorom má na sebe dieťa tmavej pleti mikinu s nápisom "Najviac cool opica v džungli“. Urážlivú reklamnú kampaň odstránila zo svojho webu potom, čo stovky užívateľov sociálnych sietí obvinili firmu z rasizmu.
"Tento obrázok bol odstránený zo všetkých H&M kanálov a ospravedlňujeme sa komukoľvek, koho to mohlo uraziť,“ uviedla hovorkyňa spoločnosti Anna Eriksson pre CNN. Fotka chlapca v zelenej mikine s kapucňou sa objavila na britskej verzii e-shopu švédskej odevnej spoločnosti.
"V roku 2018 nie je možné, aby boli riaditelia značiek takto nedbalí a postrádali povedomie… Musíme byť lepšími,“ napísal na Twitter dizajnér Alex Medina. Kritikou nešetril ani novinár píšuci pre New York Times a spolupracovník CNN Charles Blow, ktorý na Twitter napísal: "Zbláznili ste sa?!“
https://twitter.com/mrmedina/status/950195963016040449
Vlnu negatívnych emócií voči spoločnosti H&M umocnilo to, že sa na obrázku objavilo dieťa. Niektorí užívatelia na Twitteri vyzývali k úplnému bojkotu švédskeho predajcu oblečenia.
Rasistické názvy jedál. V Rakúsku ich už nenájdete.