Jasno
Bratislava
Klement
23.11.2024
Letenky ste si kúpili spolu, ale sedíte na opačných koncoch lietadla. Ako je to možné
Zdielať na

Letenky ste si kúpili spolu, ale sedíte na opačných koncoch lietadla. Ako je to možné

Archívne video Archívna reportáž

LONDÝN / Pravidelní pasažieri leteckých spoločností si už mohli všimnúť zmeny v pravidlách. Ak chce rodina alebo skupina sedieť spolu, musí si za to priplatiť.

Úrad civilného letectva preskúma politiku viacerých aeroliniek, na základe sťažností od pasažierov o nejasnostiach v pravidlách spoločností.  

V rámci vyšetrovania bude úrad skúmať, či spoločnosti úmyselne rozdeľujú pasažierov, ktorí cestujú vo dvojici alebo dokonca v skupine, aby museli platiť za zmenu sedadla v lietadle. Úrad civilného letectva uviedol, že chce zabezpečiť, aby postupy boli spravodlivé a transparentné.

Prieskum viac ako 4000 cestujúcich, ktorý cestovali ako skupina s minimálne 10 spoločnosťami minulý rok, ukázal, že iba nadpolovičná väčšina bola vopred informovaná o tom, že si budú musieť priplatiť, ak budú chcieť sedieť v lietadle spolu. Avšak skoro polovica uviedla, že verili, že ich systém spoločnosti automaticky usadí spolu, keďže si spolu kupovali aj letenky. 

Natalie Williams, ktorá sa po Veľkej noci vracala s rodinou z Portugalska do Veľkej Británie, bola zaskočená zistením, že každý z nich sedí úplne v inej časti lietadla. "To znamenalo, že dvojročné a päťročné dieťa mali cestovať osamote a naše miesta neboli ani niekde v blízkosti," povedala pre bbc.com Natalie Williams.

Prekvapená žena sa snažila situáciu vyriešiť aj na informáciách spoločnosti a pri bráne, keď už nastupovali. Kedže jej nikto z pracovníkov nepomohol, musela požiadať spolucestujúcich, aby si vymenili miesta a rodičia mohli sedieť pri deťoch. "Našťastie žiadny zo spolucestujúcich nemal problém sa oddeliť od svojej skupiny a posadiť sa na iné miesto," dodala Natalie.

Andrew Haines, výkonný riaditeľ Úradu civilného letectva,  potvrdil, že praktiky aeroliniek boli nejasné a mnoho pasažierov si priplatilo za miesto, hoci nemuseli. "Budeme dohliadať na to, ako letecké spoločnosti rozhodujú, kde usadia pasažiera, ktorý si letenky zarezervoval v rámci skupiny. Zároveň budeme kontrolovať, či spoločnosti schválne rozsádzajú pasažierov, ktorí cestujú spolu, aj keď mali možnosť ich usadiť pohromade," uviedol Haines.

K situácii sa vyjadrili aj dve nízkonákladové spoločnosti. Hovorkyňa spoločnosti Ryanair uviedla: "Naše pravidlá sú pre zákazníkov jasné. Sedadlo si môžu zakúpiť už od 2 eur a deti cestujúce s rodičmi majú sedadlá pri sebe zadarmo."

Spoločnosť EasyJet sa vo svojom vyhlásení tiež vyjadrila: "Narozdiel od iných spoločností, ak sa pasažier rozhodne nezaplatiť za konkrétne sedadlo, systém je automaticky naprogramovaný, aby usádzal rodiny a skupiny spolu."

​Pasažieri zo Slovenska mali v minulosti smolu na nedostatok letov z Bratislavy. 

Súvisiace články

Najčítanejšie správy