Letenky ste si kúpili spolu, ale sedíte na opačných koncoch lietadla. Ako je to možné
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
LONDÝN / Pravidelní pasažieri leteckých spoločností si už mohli všimnúť zmeny v pravidlách. Ak chce rodina alebo skupina sedieť spolu, musí si za to priplatiť.
Úrad civilného letectva preskúma politiku viacerých aeroliniek, na základe sťažností od pasažierov o nejasnostiach v pravidlách spoločností.
V rámci vyšetrovania bude úrad skúmať, či spoločnosti úmyselne rozdeľujú pasažierov, ktorí cestujú vo dvojici alebo dokonca v skupine, aby museli platiť za zmenu sedadla v lietadle. Úrad civilného letectva uviedol, že chce zabezpečiť, aby postupy boli spravodlivé a transparentné.
Prieskum viac ako 4000 cestujúcich, ktorý cestovali ako skupina s minimálne 10 spoločnosťami minulý rok, ukázal, že iba nadpolovičná väčšina bola vopred informovaná o tom, že si budú musieť priplatiť, ak budú chcieť sedieť v lietadle spolu. Avšak skoro polovica uviedla, že verili, že ich systém spoločnosti automaticky usadí spolu, keďže si spolu kupovali aj letenky.
Natalie Williams, ktorá sa po Veľkej noci vracala s rodinou z Portugalska do Veľkej Británie, bola zaskočená zistením, že každý z nich sedí úplne v inej časti lietadla. "To znamenalo, že dvojročné a päťročné dieťa mali cestovať osamote a naše miesta neboli ani niekde v blízkosti," povedala pre bbc.com Natalie Williams.
Prekvapená žena sa snažila situáciu vyriešiť aj na informáciách spoločnosti a pri bráne, keď už nastupovali. Kedže jej nikto z pracovníkov nepomohol, musela požiadať spolucestujúcich, aby si vymenili miesta a rodičia mohli sedieť pri deťoch. "Našťastie žiadny zo spolucestujúcich nemal problém sa oddeliť od svojej skupiny a posadiť sa na iné miesto," dodala Natalie.
Andrew Haines, výkonný riaditeľ Úradu civilného letectva, potvrdil, že praktiky aeroliniek boli nejasné a mnoho pasažierov si priplatilo za miesto, hoci nemuseli. "Budeme dohliadať na to, ako letecké spoločnosti rozhodujú, kde usadia pasažiera, ktorý si letenky zarezervoval v rámci skupiny. Zároveň budeme kontrolovať, či spoločnosti schválne rozsádzajú pasažierov, ktorí cestujú spolu, aj keď mali možnosť ich usadiť pohromade," uviedol Haines.
K situácii sa vyjadrili aj dve nízkonákladové spoločnosti. Hovorkyňa spoločnosti Ryanair uviedla: "Naše pravidlá sú pre zákazníkov jasné. Sedadlo si môžu zakúpiť už od 2 eur a deti cestujúce s rodičmi majú sedadlá pri sebe zadarmo."
Spoločnosť EasyJet sa vo svojom vyhlásení tiež vyjadrila: "Narozdiel od iných spoločností, ak sa pasažier rozhodne nezaplatiť za konkrétne sedadlo, systém je automaticky naprogramovaný, aby usádzal rodiny a skupiny spolu."
Pasažieri zo Slovenska mali v minulosti smolu na nedostatok letov z Bratislavy.