Zatiahnuté
Bratislava
Nadežda
23.12.2024
Známi politici novými módnymi ikonami
Zdielať na
Zahraničie

Známi politici novými módnymi ikonami

Zdroj: SITA/AP/Eric Feferberg

Pokiaľ majú politici pevný názor, v čom vystupovať na verejnosti, môžu ľudia hľadať spojitosť s tým, aké súdržné sú ich názory v politike, myslí si Roberts, módny riaditeľ. "Spôsob, akým sa prezentujú, je rozhodne omnoho dôležitejší než predtým."

Bývalý sovietsky prezident Michail Gorbačov propaguje luxusné tašky. Francúzsky prezident Nicolas Sarkozy bol zvolený jedným z najlepšie oblečených mužov na svete. Politici sa tak dostali medzi supermodelky, hercov a športové idoly v módnych rubrikách spoločenských magazínov, píše agentúra Reuters.

"Berieme politikov viac do úvahy," povedal Michael Roberts, módny riaditeľ magazínu Vanity Fair, ktorý tento rok zaradil Sarkozyho na svoj zoznam najlepšie oblečených mužov. Je na ňom spoločne s futbalistom Davidom Beckhamom či rockerom Lennym Kravitzom.

Pokiaľ majú politici pevný názor, v čom vystupovať na verejnosti, môžu ľudia hľadať spojitosť s tým, aké súdržné sú ich názory v politike, myslí si Roberts. "Spôsob, akým sa prezentujú, je rozhodne omnoho dôležitejší než predtým," povedal počas parížskej prehliadky firmy Yves Saint Laurent.

Aj keď sa vládni predstavitelia práve ukončenej šnúry prehliadok vo svetových metropolách takmer nezúčastnili, je v poslednej dobe obliekanie politikov témou rady spoločenských magazínov. A niektoré tváre, ktoré sme predtým boli zvyknutí vídať iba na politických stránkach, sa dokonca objavujú na stránkach s reklamou.

Veľké prekvapenie vzbudil Michail Gorbačov, keď sa stal hviezdou kampane luxusnej značky Louis Vuitton, kde vystriedal herecké hviezdy ako Scarlett Johanssonová či Uma Thurmanová. Gorbačov na fotografii s taškou od Vuittona sedí v aute, ktoré ide okolo zvyškov Berlínskeho múru - symbolom pádu komunizmu vo východnej Európe.

"Je to originálne, ale logické," usudzuje francúzska herečka Catherine Deneuveová, ktorá tiež účinkovala v reklamách firmy Vuitton. Pokiaľ je vraj témou kampane cestovanie, má istú logiku, že v nej niekdajší mocný štátnik účinkuje.

Odborníci na reklamu tvrdia, že politici a politicky angažované celebrity môžu prilákať pozornosť spotrebiteľov, ktorí si viac uvedomujú politické a ekologické aspekty. "V spoločnosti silnejú hodnoty ako sú solidarita, ľudskosť a menej prvky spojené s provokáciou," povedala Laura Fontaineová zo spoločnosti TNS Media Intelligence, ktorá sa zaoberá výskumom reklamy.

"Napríklad George Clooney robí reklamu luxusným značkám a je tiež aktívny okolo (sudánskeho) Dárfúru. Okrem svojich profesijných úspechov sú títo ľudia známi aj svojimi humanistickými aktivitami," uviedla Fontaineová.

O vkuse politikov v odievaní a ich štýlu sa začína diskutovať podobne ako o ich politických krokoch. Napríklad nový francúzsky prezident sa podľa Robertsa z Vanity Fair oblieka omnoho výraznejšie než jeho predchodca Jacques Chirac. "Vyzerá ako moderný šéf spoločnosti, ktorá prosperuje a neupadá," povedal.

V satirických televíznych programoch vo Francúzsku sa ale Sarkózymu pravidelne vysmievajú za to, že má problémy so svojím nízkym vzrastom a tento hendikep sa, podobne ako iní malí-veľkí štátnici pred ním, snaží kompenzovať vysokými podpätkami.

Zdielať na

Najčítanejšie správy