Letuška prinútila ženu dať psíka do priestoru pre príručnú batožinu. Let neprežil
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
NEW YORK / Na palube lietadla United Airlines zomrel pes, ktorého musela dať majiteľka na žiadosť posádky do priestoru pre príručnú batožinu. Zástupcovia spoločnosti v utorok uviedli, že na seba berú zodpovednosť za incident, ktorý sa stal počas nočného letu z Houstonu do New Yorku.
Pes sa nachádzal v malej prepravke, ktorú vyrobili tak, aby sa zmestila pod sedadlo v lietadle. "Nastúpili sme do lietadla a moja mama ho mala na kolenách. Chceli sme ho dať pod sedadlá, ale prišla letuška a povedala, že tam byť nemôže, lebo bude blokovať uličku. Povedala, že ho dá do batožinového priestoru. Vzala do a zavrela ho tam," povedala Sophia Ceballos, majiteľka psíka. Rodina nevedela, čo má urobiť. Matka opakovala letuške, že ich miláčik Cocito je živý tvor. Stewardka ale trvala na svojom. Let trval 4 hodiny a približne v polovici cesty počuli nad hlavou štekanie. "Báli sme sa o neho. Štekal, lenže boli turbulencie a nesmeli sme sa ani postaviť," povedala Ceballos.
Po 4 hodinách stroj konečne pristál. Žiaľ, pre psíka už bolo neskoro. "Mama hneď vstala, otvorila priestor pre batožiny, vytiahla ho a začala kričať," spomína Ceballos.
Stroj patril leteckej spoločnosti United Airlines. Tá sa rodine ospravedlnila a ponúkla im úhradu nákladov spojených s úmrtím domáceho miláčika. Prípad ale zašiel oveľa ďalej, pretože sa ukázalo, že toto nebolo ojedinelé. Len v roku 2017 zahynulo na palubách leteckých spoločností 24 zvierat, pričom až k 18-tim úmrtiam došlo v strojoch spoločnosti United Airlines.
Cestujúca Maggie Gremminger následne zverejnila prostredníctvom sociálnej a mikroblogovacej siete Twitter fotografiu majiteľky psa a jej detí. "Chcem pomôcť tejto žene a jej dcére. Prišli o svojho psa kvôli zamestnancovi United Airlines. Mám zlomené srdce," napísala Gremminger.
Hovorca spoločnosti ozrejmil, že zamestnanec vyzval majiteľku, aby dala prepravku do priestoru pre príručnú batožinu, pretože trocha zavadzala v uličke. Nevie vraj, prečo prepravku nedali pod sedadlo. Majiteľke a jej dvom deťom preplatili letenky a poplatok za zviera na palube. "Je to tragická udalosť, ktorá by sa nikdy nemala stať, keďže zvieratá nemajú čo robiť v priestore pre príručnú batožinu," vyhlásili v stanovisku.
Príčina úmrtia zvieraťa zatiaľ nie je známa. Spoločnosť sa ponúkla preplatiť aj pitvu.
Twitter/MaggieGremminger
Pozrite si archívnu reportáž o spornom správaní personálu aerolinky v inom prípade: