Europoslanci schválili viac európskej tvorby v ponuke Netflixu či Youtube
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
ŠTRASBURG / Audiovizuálné internetové platformy ako YouTube, Facebook či Netflix budú musieť mať vo svojej ponuke najmenej 30 percent európskej tvorby.
Novelu smernice na plenárnom zasadnutí v Štrasburgu schválili poslanci Európskeho parlamentu. Prevádzkovatelia serverov pre zdieľanie videí takisto budú musieť od roku 2020 povinne odstraňovať obsah, ktorý podnecuje k násiliu a nenávisti.
Kvóty na európske diela v katalógoch streamovacích serverov majú za cieľ podporiť európsku kinematografiu. Opatrenie ale môžu jednotlivé únijné krajiny zmierniť, pokiaľ nebude podmienkam možné splniť. Miernejšie pravidlá môžu členské štáty tiež uplatňovať v prípadoch, že servery budú mať len nízku sledovanosť.
Smernica tiež poskytovateľom televízneho vysielania upravuje podmienky pre umiestňovanie reklamy. Tá teraz bude tvoriť maximálne 20 percent v časoch od 6:00 do 18:00 a od 18:00 do 24:00.